FANDOM

30 Days Without An Accident
Sezon 4, Odcinek 1
Tumblr n3o5ik6ZCW1qlx24xo1 500
Polski tytuł 30 spokojnych dni
Data emisji 13.10.2013
(AMC, USA)
14.10.2013
(FOX, Polska)
Scenariusz Scott Gimple
Reżyseria Gregory Nicotero
Oglądalność 16.11 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Welcome to the Tombs"
następny →
"Infected"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes

Norman Reedus jako Daryl Dixon
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Lauren Cohan jako Maggie Greene
Chandler Riggs jako Carl Grimes
Danai Gurira jako Michonne
Melissa McBride jako Carol Peletier
Scott Wilson jako Hershel Greene

a także:
Emily Kinney jako Beth Greene
Chad Coleman jako Tyreese
Sonequa Martin-Green jako Sasha
Lawrence Gilliard Jr. jako Bob Stookey
Melissa Ponzio jako Karen
Kerry Condon jako Clara
Kyle Gallner jako Zach
Vincent Martella jako Patrick
Sunkrish Bala jako Dr. Caleb Subramanian
Brighton Sharbino jako Lizzie Samuels
Kyla Kennedy jako Mika Samuels
Zdjęcia z odcinka

"30 Days Without An Accident" (pl. "30 spokojnych dni") – pierwszy odcinek czwartego sezonu serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odbyła się 13 października 2013 roku na kanale stacji AMC. W Polsce odcinek miał premierę 14 października 2013 roku na kanale FOX.

Streszczenie wydarzeń Edytuj

Z więzienia wychodzi Rick. Widzimy, że cały teren bardzo się zmienił. Grimes idzie na pole i zaczyna spulchniać glebę. W pewnym momencie wyciąga z ziemi pistolet. Po chwili wahania wyrzuca go do taczki. Widzimy, że zombie stojące za ogrodzeniem są bardziej zgniłe niż w poprzednich sezonach.  
----------------------------------------------------------------------------- 
Do Ricka dołącza syn. Carl martwi się stanem zdrowia jednej ze świń, którą nazwał "Violet". Carol podaje jedzenie w przywięziennej stołówce. Patrick - jeden z nowych lokatorów dziękuje Darylowi ze zdobycie dla nich jedzenia. Bardzo chce uścisnąć Dixonowi dłoń. Peletier pokazuje Darylowi stada sztywnych przy ogrodzeniu. Zombie przestały się same rozchodzić i napierają na siatkę. Bohaterowie martwią się o to, że może ona nie wytrzymać. 
Grupa organizuje wyprawę. Daryl zabiera ze sobą między innymi Zacha - nowego chłopaka Beth. Gdy chce on porozmawiać ze swoją dziewczyną - ta tylko oschle się z nim żegna. Michonne wraca na koniu z wypadu. Okazuje się, że kobieta od pewnego czasu szuka Gubernatora. Hershel rozmawia z Rickiem na temat bezpieczeństwa Grimesa. Wychodzi na jaw, że przestał on w ogóle nosić ze sobą broń i zrezygnował z funkcji lidera. Później Rick wychodzi po zwierzynę. Znajduje martwego jelenia, na którego zaraz potem pada kobieta. Gdy odwraca się i chce odejść, kobieta niespodziewanie podnosi głowę i mówi, by zaczekał. Prosi Ricka, by pomógł jej zanieść jedzenie do jej męża. Grimes wręcza jej swoją kanapkę. Zaczynają rozmawiać o obozie. Kobieta prosi go, by zgodził się przyjąć ją i jej męża. Rick mówi, że musi najpierw go poznać.  
Carl i Patrick idą pod ogrodzenie. Zastają tam czwórkę dzieci bawiących się ze szwendaczami. Młodego Grimesa irytuje to, że dzieci nadały zimnym imiona i traktują jak zwierzęta.  
Grupa wypadowa dociera do obozu armii. Wchodzą do środka i zbierają rzeczy. Siadają pod budynkiem i czekają. Zach próbuje zgadnąć czym wcześniej zajmował się Daryl. Michonne przysłuchuje się temu i dowiaduje się, że to ich taka gra i Zach kombinuje w tej kwestii już półtora miesiąca. Grupa wchodzi do środka budynku. Na dachu jest rozbity helikopter i mnóstwo sztywnych. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 
Kobieta prowadzi Ricka przez las i opowiada mu o swoim mężu. Ujawnia, że utkwili na lotnisku w czasie wybuchu epidemii, ponieważ mieli lecieć w swoją podróż poślubną.  
Grupa zbiera w sklepie wszystkie potrzebne rzeczy. Bob zatrzymuje się przy stoisku z alkoholami. w pewnym momencie półka się urywa i przewraca się cały regał ze szkłem. Zombie z dachu słyszą huk i idą za hałasem. Gdy grupa stara się wyciągnąć Boba, zniszczony sufit pęka i zimni zaczynają wpadać do środka. Grupa stara się uciec. Uwalniają Boba ale Zach zostaje bardzo dotkliwie pogryziony przez jednego zimnego. Grupa musi go zostawić. 
Clara i Rick w końcu docierają do małego obozowiska kobiety. Clara próbuje zaatakować Grimesa. Okazuje się, że trzymała ona przemienioną głowę swojego męża i ściągnęła Ricka po to, by jej mąż miał coś żywego do jedzenia. Kobieta mówi, że chce być taka jak jej mąż i Rick jej nie powstrzyma. Wbija sobie nóż w brzuch. Rick wraca do więzienia. Mija zagrodę. Widzi tam, że jedna z jego świń zdechła. 
Carol czyta dzieciom w więzieniu bajki. Gdy pomieszczenie opuszcza ostatni dorosły, kobieta zamyka książkę. Wyciąga ze skrzyni, na której siedziała broń i tłumaczy dzieciom jak może uratować im życie. Okazuje się, że Peletier od dawna pod pretekstem czytania bajek, uczy najmłodszych jak się bronić. Carl, który podsłuchiwał wychodzi z ukrycia. Carol prosi go, by nikomu nie mówił.  
Grupa wraca z wypadu. Wszyscy są przybici stratą Zacha. Glenn rozmawia z narzeczoną. Maggie mówi mu o tym, że nie jest w ciąży. Glenna bardzo cieszy ta wiadomość. Greene mówi mu, że mogliby mieć dziecko i nie chce się bać tego, że żyje.  
Beth pisze w swoim pamiętniku. Do jej celi przychodzi Daryl. Mówi jej o Zachu. Ku jego zaskoczeniu dziewczyna przyjmuje to bardzo spokojnie. Beth podchodzi do tabliczki, na której jest napisane: "W tym miejscu pracy nie odbył się żaden wypadek przez 30 dni" i symbolicznie ściąga z niej trójkę. Odwraca się i widzi, że Dixon nie ruszył się z miejsca. Pyta się go czy wszystko w porządku. Daryl odpowiada, że ma już dość tracenia ludzi. Beth przytula się do mężczyzny. Widać, że jest to dla niego bardzo niezręczna sytuacja. Oboje stwierdzają, że nienawidzą pożegnań.  
Patrick wychodzi ze swojej celi. Widzimy, że jest zlany potem i kaszle. Idzie pod prysznic. Przewraca się i po pewnym czasie przemienia się w szwendacza.  

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

Niewymienieni w czołówceEdytuj

ZginęliEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki