FANDOM

Alone
Sezon 4, Odcinek 13
TWD-Episode-413-Main-590.jpg
Data emisji 09.03.2014
(AMC, USA)

10.03.2014
(FOX, Polska)

Scenariusz Curtis Gwinn
Reżyseria Ernest Dickerson
Oglądalność 12.65 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Still"
następny →
"The Grove"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes*
Norman Reedus jako Daryl Dixon
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Lauren Cohan jako Maggie Greene
Chandler Riggs jako Carl Grimes*
Danai Gurira jako Michonne*
Melissa McBride jako Carol Peletier*
a także:
Emily Kinney jako Beth Greene
Chad Coleman jako Tyreese*
Sonequa Martin-Green jako Sasha
Lawrence Gilliard Jr. jako Bob Stookey
Jeff Kober jako Joe
* nie występują w tym odcinku
Zdjęcia z odcinka

"Alone" – trzynasty odcinek czwartego sezonu serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odbyła się 9 marca 2014 roku na kanale stacji AMC. W Polsce odcinek miał premierę na kanale FOX 10 marca 2014 roku.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

W retrospekcji Bob Stookey podróżuje na własną rękę po utracie kolejnej grupy. Ukrywa się m. in. w opuszczonych szybach kopalni i na dachach porzuconych naczep. Pewnego dnia trafia na zwiad grupy z więzienia w postaci Daryla i Glenna. Daryl pyta go o to jak długo podróżuje sam, ilu zabił sztywnych, a ilu ludzi. Bob mówi, że zabił jedną kobietę. Na pytanie czemu to zrobił odpowiada, że sama go o to prosiła.W następnej scenie widzimy Boba, Sashę i Maggie broniących się przed sztywnymi w gęstej mgle. Podczas walki jeden z nich gryzie Boba w ramię. Po odparciu ataku zrozpaczona Sasha zaczyna go opłakiwać, jednak ten tłumaczy, że sztywny trafił w bandaż i nic mu nie grozi. Sasha przyjmuje to z wyraźną ulgą.

Daryl uczy Beth tropienia i korzystania z kuszy. Beth odnajduje ślady i prawidłowo określa, że był to sztywny. Po śladach docierają na polanę, gdzie odnajdują jednego zombie żywiącego się zwierzęciem. Gdy Beth zachodzi go od tyłu na jej stopie zatrzaskuje się pułapka na zwierzęta. Sztywny ją zauważa i rusza w jej kierunku. Beth strzela do niego z kuszy jednak nie trafia w mózg. Daryl szybko likwiduje go za nią, po czym pomaga jej wydostać się z sideł.

Sasha Bob i Maggie uznają, że muszą znaleźć bezpieczniejsze miejsce na obóz. Maggie wyciąga niewielki kompas, który okazuje się być jednak zepsuty. Bob tłumaczy, że go nie potrzebują, bo mogą kierować się wędrówką słońca na niebie.

Daryl pomaga Beth przejść przez las. Natrafiają na cmentarz, na którego końcu znajduje się duży dom. Mężczyzna bierze dziewczynę na barana chcąc dotrzeć do budynku. Po drodze natrafiają na nagrobek z napisem "Ukochany ojciec" na którym Dixon kładzie zerwane kwiaty. Beth łapie go za rękę.

Bob, Sasha i Maggie podróżują wzdłuż torów natrafiając na oznaczenia o azylu zwanym Terminus. Bob wspomina, że razem z Tyreese, Darylem i Michonne słyszeli o tym przez radio kiedy wyruszyli po leki dla chorych na grypę. Maggie nalega, że powinni tam ruszyć, gdyż jest to miejsce, w którym będzie szukał jej Glenn. Sasha się z nią nie zgadza, twierdząc, że nie ma pewności czy istnieją gdzieś inne znaki, na które ten mógłby natrafić. Bob staje jednak po stronie Maggie i Sasha zostaje przegłosowana.

Daryl i Beth przeszukują dom pogrzebowy. Budynek jest bardzo czysty i przypuszczają, że ktoś do niedawna musiał tam mieszkać. Znajdują zwłoki zabitego szwendacza, ubranego w strój pogrzebowy. Dixon twierdzi, że komuś skończyły się lalki do przebierania, jednak dziewczyna uważa za piękne to, że ktoś chce zapewnić im należyty pochówek. Mężczyzna urywa ten temat mówiąc, że usztywni jej kostkę.

Grupa Maggie zakłada obóz nad wodą. Bob pyta Sashy gdzie podziała się ich towarzyszka na co ta odpowiada, że poszła po drewno na opał. Bob rozmawia z nią, a wzburzona Sasha mówi, że Glenn prawdopodobnie nie żyje, a oni powinni zatrzymać się w najbliższym mieście i znaleźć bezpieczne schronienie.

Daryl i Beth przeszukują kuchnię znajdując duży zapas jedzenia i napojów. Daryl zauważa, że nie ma na nich nawet śladu kurzu, więc w domu rzeczywiście do niedawna ktoś musiał mieszkać. Mężczyzna zajmuje się zabezpieczeniem domu przed nocą. Kiedy kończy znajduje Beth grającą na pianinie i śpiewającą "Be Good" i przysłuchuje jej się dłuższą chwilę. Kiedy dziewczyna go zauważa ten kładzie się w pustej trumnie twierdząc, że to jedno z wygodniejszych miejsc w jakich spał w ostatnich latach po czym prosi by kontynuowała grę i śpiew. 

Sasha budzi się i znajduje Boba wpatrującego w napis zrobiony przez Maggie w nocy mówiący, że nie chce narażać ich na niebezpieczeństwo i w dalszą drogę rusza sama. Bob nalega by ją dogonić ruszając wzdłóż torów.

Maggie dociera do kolejnej tablicy informacyjnej o Terminus. Tam zbliża się do niej szwędacz na co dziewczyna pozwala, po czym zabija go i otwiera jego brzuch by dostać się do wnętrzności.

Sasha pyta Boba czemu ten uśmiecha się cały czas od ucieczki z więzienia. Ten tłumaczy, że cieszy się, że nie jest sam i że po poprzednich dwóch grupach wreszcie nie tylko jemu udało się przeżyć. Podczas drogi trafiają na zabitego przez Maggie szwędacza i odnajdują wiadomość którą ta napisała jego krwią, mówiącą, by Glenn udał się do Terminus.

Daryl wnosi Beth na rękach do kuchni, gdzie czeka na nich stół zastawiony do obiadu. Podczas posiłku słyszą z zewnątrz hałas, więc Dixon każe trzymać się dziewczynie z daleka a sam idzie zbadać dźwięk. Znajduje na werandzie psa, który jednak ucieka kiedy go woła. Mówi Beth, że możliwe, że wróci później.

Bob budzi się w środku nocy słysząc zimnego. Sasha mówi, że hałasuje tak już od około godziny. Uznają, że musiał gdzieś utknąć. Sasha mówi mu, żeby jeszcze trochę odpoczął, ale ten zaczyna ją wypytywać dlaczego sądzi, że jej brat nie żyje, bo gdyby żył, to udałby się do azylu.

Beth pisze notkę w której dziękuje za jedzenie osobie mieszkającej w domu pogrzebowym. Daryl mówi, że mogliby zostać i spotkać się z właścicielem i spróbować się z nim lub nimi dogadać. Dziewczyna pyta co przekonało go do zmiany decyzji, że wszyscy ludzie są źli, jednak on nie odpowiada. Dziewczyna nalega ale Dixon posyła jej tylko długie spojrzenie. Nim są w stanie kontynuować rozmowę słyszą dźwięk na zewnątrz. Daryl przekonany o tym, że to pies wrócił idzie bez kuszy. Kiedy otwiera drzwi do domu wchodzą zimni. Dixon próbuje ich zatrzymać, Beth rzuca mu jego kuszę i ucieka wg jego rozkazów na drogę. On sam odciąga od niej hordę i kieruje się w kierunku podziemi. Tam zostaje otoczony i ledwo udaje mu się uciec. Na drodze znajduje porzucony plecak Beth. Słyszy jej krzyki i widzi odjeżdżający czarny samochód z białym krzyżem. Próbuje za nim biec, jednak ostatecznie gubi ślad na jednym z rozdroży.

Sasha i Bob znajdują kolejną wiadomość Maggie dla Glenna. Bob utwierdza się w przekonaniu, że dziewczyna trzyma się torów i jeśli tylko przyspieszą uda im się ją dogonić. Po drodze trafiają do miasta, gdzie Sasha próbuje go przekonać by założyli tam obóz, gdyż Maggie i tak nie chce ich pomocy. Bob tłumaczy, że dla niego to bez różnicy, bo i tak zamierza ją odnaleźć i jej pomóc. Kiedy nie udaje mu się przekonać Sashy całuje ją na pożegnanie i para się rozdziela. 

Sasha znajduje opuszczony budynek, który gruntownie przeszukuje. Przeżywa chwilę załamania, jednak kiedy wygląda przez okno widzi Maggie leżącą na ziemi między zwłokami. Przez przypadek sprawia, że okno wypada, a hałas ściąga na nie uwagę okolicznych szwędaczy, więc biegnie Maggie na ratunek. Kobiety odpierają atak. Maggie przyznaje, że słyszała jak Sasha mówiła, że Glenn najprawdopodobniej nie żyje, jednak wie, że ta się myli. Prosi ją o pomoc w dotarciu do Terminusa. Sasha się zgadza i razem ruszają by dogonić Boba na torach.

Widzimy Daryla otoczonego przez sześciu obcych, uzbrojonych mężczyzn. Bez słowa wstaje z ziemi, uderza ich przywódcę i celuje do niego z kuszy. Grupa okazuje się być tą samą, która wcześniej przeszukiwała dom w którym mieszkali Rick, Carl i Michonne. Mężczyżni celują w Dixona, a jeden z nich zaklepuje sobie jego kamizelkę, jednak ich przywódca każe im się wstrzymać. Mówi, że docenia kusznika i że sam chciałby taką broń. Tłumaczy, że jeśli Dixon odda strzał, reszta grupy go zabije. Mówi, że to samobójstwo i po co krzywdzić siebie skoro można krzywdzić innych. Na koniec przedstawiają się sobie, mężczyzna ma na imię Joe. Reszta grupy opuszcza broń.

Maggie i Sasha doganiają Boba i ruszają wspólnie w stronę Terminusa.

Glenn odnajduje znaki mówiące o azylu.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

Niewymienieni w czołówceEdytuj

ZginęliEdytuj

  • brak

CiekawostkiEdytuj

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki