FANDOM

  Amy
AmyTWD.JPG
Aktor: Emma Bell
Płeć: kobieta
Włosy: blond
Wiek: 24 lata
Zawód/
zajęcie:
studentka
Rodzina: Andrea - siostra
(bezimienny) - ojciec
(bezimienna) - matka
Pierwsze
wystąpienie:
"Days Gone Bye"
Ostatnie
wystąpienie:
"Hounded" (tylko głos)
Odcinek
śmierci:
"Vatos" (żyje)
"Wildfire" (zombie)
Przyczyna
śmierci:
ugryzienie przez zombie (żyje)
strzał w głowę (zombie)
Status: nie żyje
Okres życia: od "Days Gone Bye" do "Vatos"
Pochodzenie: amerykańskie
Amydeath.jpeg

Amy - jedna z ocalałych z apokalipsy występująca w pierwszym sezonie serialu The Walking Dead. Młodsza siostra Andrei. Po wybuchu epidemii razem z siostrą omal nie straciły życia próbując uciec z Atlanty, przed śmiercią ocalił je Dale. Po ucieczce z miasta Amy, Andrea i Dale przyłączyli się do małej grupy ocalałych, która założyła obóz w pobliżu Atlanty.

Wygląd i osobowośćEdytuj

Amy to biała dziewczyna. Wygląda młodo i ma długie, blond włosy.
Jest bardzo dziecinna, jak mówi jej starsza siostra Andrea wciąż wierzy w takie rzeczy jak wróżki, syreny czy smoki. Bardzo pozytywnie nastawiona do życia i otwarta na nowych ludzi. Bardzo podziwia swoją starszą siostrę za to, że ma charakter tak dobry do przetrwania w tych warunkach. Kocha swoją siostrę i w grupie głównie o nią się troszczy. Jest też uwielbiana przez wszystkie dzieci w grupie.

Przed apokalipsąEdytuj

Amy jest o dwanaście lat młodsza od swojej siostry Andrei. Od zawsze bardzo ją lubiła i chciała spędzać z nią więcej czasu, jednak przez różnice wieku Andrea nie miała na to ochoty. Później, kiedy idzie na studia, w ogóle nie znajduje czasu dla młodszej siostry. Amy po zakończeniu szkoły idzie na studia, opuszcza też wtedy dom i zamieszkuje w pokoju studenckim.

Po apokalipsieEdytuj

Sezon IEdytuj

"Days Gone Bye"Edytuj

Amy usłyszała w radiu wiadomość od Ricka i próbowała odpowiedzieć na nią. Transmisja w radiu przerwała się, zanim Rick cokolwiek usłyszał.

"Guts"Edytuj

Kiedy część grupy ocalałych przebywała w Atlancie, w tym siostra Amy Andrea. Amy zasugerowała by im pomóc. Shane stwierdził, że to zły pomysł i powiedział, że jeśli mają zginąć to niech tak się stanie. Amy wściekła się i powiedziała, że oni wszyscy próbują pomóc.

"Tell It to the Frogs"Edytuj

Gdy z Atlanty powraca Andrea, siostry rzucają się w swoje ramiona ze szczęścia. Nieco później Sophia i Carl znajdują szwendacza w lesie. Amy i inni dorośli idą zobaczyć co się dzieje. Dwie siostry natrafiają na sytuację gdy Dale i Jim unieszkodliwiają zombie, Amy i jej siostra patrzą na to z obrzydzeniem. Później, gdy Amy, Andrea, Jacqui i Carol, piorą ciuchy w rzecze rozmawiając o rzeczach, których im brakuje, zaczepia je Ed mówiąc Carol, że to czas by iść. Andrea staje w obronie Carol, wtedy Ed udeża Carol. Amy odciągo ją od swojego męża. Interweniuje Shane, kobiety patrzą z przerażeniem jak Ed jest bity.

"Vatos"Edytuj

Amy łowi ryby ze swoją siostrą Andreą. Powracają do obozu ze złowionymi rybami. Podczas rozmowy z dziećmi, Dale opowiada wszystkim o dziwnym zachowaniu Jima. Amy i inni zastają go kopiącego w ziemi. Wieczorem, podczas ogniska w obozie Dale opowiada wszystkim o swoim zegarku, gdy inni myślą o głębokim znaczeniu słów Dale'a, Amy przerywa to oznajmiając, że to bez sensu, po czym idzie do toalety w przyczepie campingowej Dale'a. Gdy Amy wraca zostaje ugryziona w rękę przez szwendacza pojawiającego się nagle, nie wiadomo skąd. Amy krzyczy z bólu. Reszta grupy odwraca się i widzi jak zombie wywraca Amy na ziemię i gryzie ją w szyję. Jim zabija szwendacza i Andrea klęczy nad ciałem siostry. Amy ginie w ramionach płaczącej siostry. Cała grupa jest w szoku.

"Wildfire"Edytuj

Następnego dnia po ataku szwendaczy na obóz, Andrea wciąż klęczy na zwłokami siostry. Zakłada jej naszyjnik, który miał być prezentem na urodziny, przypadające w ten dzień. Amy zaczyna budzić się jako zombie, mocno trzyma Andreę za głowę i powoli podnosi się próbując ugryźć siostrę. Andrea przytula Amy i strzela jej w głowę.

"TS-19"Edytuj

Przed wybuchem centrum chorób zakaźnych, Andrea zadecydowała, że zostanie tam i zginie. Dale próbował przekonać Andreę, by poszła z resztą. Powiedział, że Amy by tego nie chciała, na co Andrea odpowiedziała: "Amy tu nie ma". Ostatecznie Andrea dała się przekonać tylko dlatego, bo Dale chciał zostać z nią, a Andrea nie chciała jego śmierci.

Sezon IIEdytuj

"What Lies Ahead"Edytuj

Andrea podczas rozmowy z Shane'em wspomina o tym jak jej ojciec dał jej i Amy pistolet do obrony mówiąc, że dwie samotne dziewczyny w kraju powinny się umieć bronić.

"Bloodletting"Edytuj

Podczas rozmowy Carol mówi do Andrei, że myśl, że Sophia mogła skończyć jak Amy jest najgorszą myślą. Potem Carol uświadamia sobie co powiedziała i przeprasza Andreę. Andrea nie gniewa się i mówi, że ją rozumie.

"Secrets"Edytuj

Podczas treningu strzelectwa Andrei, Shane każe jej wyobrazić sobie, że strzela do szwendacza. Potem wspomina, że to ten sam szwendacz, który ugryzł Amy. Andrea odchodzi od Shane'a i kończy trening. Później Shane przeprasza Andreę za to, Andrea szybko mu wybacza.

"Pretty Much Dead Already"Edytuj

Niedługa przed wypuszczeniem zombie w stodole, Shane krzyczy na grupę, że szwendacze to bezduszne istoty, które chcą jedynie zabijać. Mówi, że zwlekaniem nic się nie osiągnie i wspomina historię Amy i Otisa.

Sezon IIIEdytuj

"Walk With Me"Edytuj

Andrea spotyka po raz pierwszy od długiego czasu Merle'a i wspomina mu o ludziach, którzy zginęli w tym Amy. Merle mówi, że jest mu przykro i wspomina Amy jako dobrą dziewczynę.

"Killer Within"Edytuj

Andrea wspomina o swojej siostrze Amy podczas rozmowy z Gubernatorem.

"Say the Word"Edytuj

Amy jest jednym z proponowanych imion przez Carla dla nowo narodzonej Judith.

"Hounded"Edytuj

Podczas halucynacjii Rickowi wydawało się, że rozmawia z młodą kobietą, która nie podała mu jej imienia i lokacji. Później podczas telefonu od Lori, Rick dowiaduje się, że rozmiwał z Amy, Jacqui i Jimem.

RelacjeEdytuj

AndreaEdytuj

Andrea i Amy miały dobre relacje pomiędzy sobą, Andrea pojechała z grupą po zapasy do Atlanty nie tylko by pomóc, ale też specjalnie by znaleźć idealny prezent dla swojej siostry. Podczas każdej akcji siostry się o siebie martwiły, jak wtedy gdy Amy nakrzyczała na Shane'a za to, że zaproponował zostawić ją tam, wraz z resztą, a gdy Andrea wróciła do obozu Amy rozpłakała się i pobiegła przytulić siostrę. Kiedy szwendacze zaatakowali obóz i Amy zginęła, Andrea w płaczu uklękła nad siostrą i powiedziała: "Nie wiem co mam zrobić." Po śmierci siostry Andrea całą noc klęczała na zwłokami Amy i nie dopuszczała do niej nikogo z wyjątkiem Dale'a, którego darzyła zaufaniem. Andrea założyła Amy naszyjnik, który miał być prezentem na jej urodziny. Gdy młodsza siostra przemieniła się w zombie, Andrea przytuliła ją i strzeliła Amy w głowę. Śmierć siostry prawie doprowadziła Andreą do samobójstwa. Przed apokalipsą, w dzieciństwie przez różnicę wieku, Andrea unikała zabaw z młodszą siostrą. Zawsze gdy dostawała zaproszenie, mówiła że przyjdzie po czym zostawiała sprawę w zapomnienie. Po śmierci siostry, ona bardzo tego żałuje.

Dale HorvathEdytuj

Na początku apokalipsy, gdy Amy i Andrea miały do obrony jedynie pistolet Andrei, Dale pomógł siostrom uciec od szwendaczy. Dale traktował Amy i Andreę jak córki, których nigdy nie miał.

Merle DixonEdytuj

Amy i Merle nigdy nie byli pokazani razem. Kiedy Merle Dixon został opuszczony w Atlancie sam przez grupę, Amy zasugerowała, by powiedzieć Darylowi, że jego brat nie żyje. To może oznaczać, że ona nie lubiła Merle'a.
Kiedy Andrea i Merle spotykają się po długiej rozłące, Andrea wspomina Merle'owi kto zginął. Kiedy Andrea wspomniała o Amy, Merle powiedział, że była dobrą dziewczyną.

ŚmierćEdytuj

Zabita przezEdytuj

Podczas nocy, w której szwendacze zaatakowali obóz, Amy wychodząc z toalety w przyczepie campingowej Dale'a została zaatakowana przez zombie. Szwendacz ugryzł ją dłoń i szyję. Andrea podbiegła do swojej siostry. Amy zginęła szybko ze szoku i wykrwawienia.

Andrea po śmierci siostry, klęczała nad zwłokami całą noc. Rankiem Amy przemieniła się w szwendacza. Andrea utuliła swoją siostrą i strzeliła jej w głowę.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki