FANDOM

  Axel
Axel3x10.jpg
Aktor: Lew Temple
Płeć: mężczyzna
Rodzina: (bezimienny) brat
Pierwsze
wystąpienie:
"Seed"
Ostatnie
wystąpienie:
"Home"
Status: Nie żyje
Nie chciałem nikogo obrazić. Długo tutaj byłem zamknięty, a tutaj nie było zbyt wielu kobiet. Maggie jest z Glenn'em, a Ty jesteś lesbijką. Chciałem z nią tylko porozmawiać.

—Axel do Carol o flirtowaniu z Beth, Made to Suffer

Axel  - więzień, który przeżył apokalipsę zombie wraz z Oscarem, Big Tiny, Tomasem i Andrew. Jest najpewniej najbardziej zrównoważony ze wszystkich skazańców.

WyglądEdytuj

CharakterEdytuj

Ma niecodzienną oraz unikatową osobowość, mocne poczucie humoru nieskażone postapokaliptycznym pesymizmem oraz niezachwianą niczym normalność, która emanuje z niego na każdym możliwym kroku. Samo jego życie było na dobrą sprawę takie jak on sam, czyli pełne lekkiego absurdu i komicznych nieporozumień, aczkolwiek warto zaznaczyć, iż nie było ono wolne od prywatnych tragedii.

Mimo licznych porażek nadal pozostał wierny swoim przekonaniom i optymistycznemu podejściu do rzeczywistości. Nawet wybuch apokalipsy i odizolowanie od świata na 10 miesięcy w więziennej stołówce razem z Tomasem, Andrew, Oscarem oraz Big Tiny’im nie wpłynęło na niego w jakiś bardzo drastyczny sposób. Oczywiście musiał wykształcić w sobie umiejętności przetrwania, szczególnie z tego względu iż funkcjonował zaraz obok notowanych morderców, niemniej z dużym sukcesem opierał się szerzącej dehumanizacji. Cechami Axela, które najbardziej rzucają się w oczy jest otwartość na nowe środowisko oraz chęć asymilacji do warunków narzuconych przez osoby bardziej doświadczone. Można nawet dojść do wniosku, iż on chorobliwie chce się wpasować w nowo ukształtowaną społeczność stworzoną przez Ricka Grimesa, co uwarunkowane jest strachem przed nieznanym światem zewnętrznym. Dla niego więzienie jest jedyną pewną rzeczą i nie cofnie się przed niczym by dowieść swojej wartości oraz zostać wśród ludzi dla których człowieczeństwo nadal jest priorytetem. Lojalność, a także oddanie czynią z niego wartościowego członka grupy, co w świetle kompletnego upadku moralnego jest postawą niemalże archaiczną. Oprócz tego warto wspomnieć o jeszcze jednym bardzo istotnym fakcie. Odznacza się on bardzo silnym poczuciem szacunku oraz poszanowania względem swoich najbliższych przyjaciół. Respektuje ich poświęcenie dla dobra ogółu, doceniając to ile musieli stracić by podjąć się takiego działania.

HistoriaEdytuj

Przed apokalipsąEdytuj

Niewiele wiadomo o życiu Axela przed oraz w trakcie wybuchu. Według tego, co powiedział Carol okradł sklep z zabawkowym pistoletem, a policja znalazła go następnego dnia ukrywającego się w domu brata, wciąż z tym samym przedmiotem. Przysiągł, że to wszystko, czym posłużył się w napadzie, ale oni nie wierzyli, że ktoś może być tak głupi. Przeszukali więc dom brata i znaleźli jego 38, która rzekomo odpowiadała opisowi broni. Axel powiedział również, że jego brat nigdy nie pożyczał mu pieniędzy. 

Po apokalipsieEdytuj

Sezon 3Edytuj

Na początku wybuchu, w więzieniu były duże zamieszki. Axel, Tomas, Andrew, Oscar oraz Big Tiny zostali zamknięci w stołówce więziennej przez strażnika. On odszedł mówiąc, że niebawem powtórnie się zjawi, ale nigdy nie wrócił. Piątka więźniów żyła w zamknięciu przez 10 miesięcy, nie mając pojęcia, co dzieje się na zewnątrz.

"Seed": Axel wraz z innymi więźniami został odkryty przez Ricka Grimes, Daryla Dixon, Glenn'a RheeT-Dog'a oraz Maggie Greene kiedy otworzyli drzwi więziennej stołówki, uciekając przed grupą zimnych. Był świadkiem amputacji nogi Hershel'a Greene, widoczne było że jest zaskoczony tym zdarzeniem. Gdy Daryl zauważa ich, Axel mówi "Jasna cholera!".

"Sick": Tak jak wszyscy pozostali przy życiu więźniowie Axel jest zdenerwowany i nie ma bladego pojęcia, co dokładnie się dzieje, ciągle próbuje uspokoić wszystkich. Rick wyjaśnia im co stało się na świecie. Po ostrej kłótni pomiędzy Rickiem a Tomasem Axel chcąc rozładować napięcie proponuje, aby więźniowie zajęli oddzielny blok, tym samym dając Rickowi pomysł. Jego grupa zabiera połowę zapasów ze stołówki, a w zamian oczyszcza drugi blok aby Ci mogli w nim mieszkać. Kiedy zabijają zombie w drodze do bloku D, Big Tiny zostaje zadrapany przez jednego z nich. Rick nie daje mu większych szans na przeżycie. Axel, wraz z Oscerem i Andrew pytają policjanta czy jest coś, co mogą zrobić, aby uratować życie Tiny, jednak wszystko kończy się kiedy na ich oczach mężczyzna zostaje brutalnie zamordowany przez Tomasa. Kiedy zaczynają oczyszczanie pralni, Tomas dwukrotnie próbuje zabić także Rick'a. Ten, zdenerwowany wbija mu maczetę w głowę. Andrew próbuje walczyć z Rickiem, jednak nie ma większych szans, łatwo zostaje pokonany, po czym ucieka korytarzem. Rick postanawia go zostawić, natomiast Axel i Oscar są na celowniku Daryla i T-Doga. Axel próbuje przekonać ich, że on i Oscar w odróżnieniu od Andrew i Tomasa, nie są zabójcami; błaga przy tym Oscara o pomoc, ale ten spokojnie prosi go, aby zamilkł. 

ŚmierćEdytuj

Tuż przed napadem gubernatora Axel rozmawia z Carol, ponieważ oboje są zajęci rozmową nie zauważają ukrywających się wrogów. Gubernator wykorzystuje tę okazje i strzela w głowę Axel'a, przez co ten ginie na miejscu.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki