FANDOM

  Ben Paul
Ben Paul
Aktor: Trevor Hoffmann
Płeć: Męzczyzna
Włosy: Brązowe
Wiek: 17
Zawód/
zajęcie:
Uczeń [przed apokalipsą]
Rodzina: [nieznana]- młodsza siostra
Pierwsze
wystąpienie:
Spragnieni Pomocy
Ostatnie
wystąpienie:
Bez powrotu [Sen]
Odcinek
śmierci:
Za każdym rogiem lub Nie mamy czasu
Przyczyna
śmierci:
złamanie nogi i pożarcie przez zombie lub przebicie brzucha przez część uszkodzonego balkonu i strzał w głowę przez Kenny'ego
Status: Nie żyje
Okres życia: od Spragnieni Pomocy do Nie mamy czasu
Pochodzenie: kaukasko-amerykańskie

PIERDOL SIĘ, KENNY! Tak mi przykro z powodu Kaatji i Ducka, naprawdę. I wiem, że zjebałem, ale przestań mną pomiatać i życzyć mi śmierci! NIE! Wiesz, jak umarli. Mogłeś się z nimi pożegnać, ja nie mogłem spotkać się ze swoją rodziną, rodzicami, moją małą siostrzyczką…Rozumiesz? Twoja rodzina już nie żyje, ale przynajmniej miałeś kogo stracić. Ja nigdy nie wróciłem do domu. Moja rodzina może wciąż żyć albo nie, może stali się szwendaczami albo przytrafiło im się jeszcze coś gorszego, A JA NIC NIE WIEM. WIĘC ODPIERDOL SIĘ ODE MNIE!

—Ben do Kenny'ego

Ben Paul jest jedną z głównych postaci występujących w pierwszym sezonie gry The Walking Dead. Pierwszy raz pojawia się w epizodzie ,,Spragnieni pomocy„ razem ze swoim nauczycielem i kolegą ze szkoły. Mimo iż ma dobre intencje, często wpędza grupę w niebezpieczeństwo przez swoje decyzje.

Przed wybuchem apokalipsy Edytuj

Ben miał młodszą siostrę i grał w szkolnym zespole. Latem pracował na farmie dla kóz. Czasami pożyczał od rodziców samochód i wyjeżdżał do Macon, ale nigdy nie znajdywał tam dla siebie żadnej rozrywki. Gdy wybuchła apokalipsa, razem ze szkolną orkiestrą był w drodze na mecz footballu.

Wybuch apokalipsy Edytuj

Na początku apokalipsy zabarykadował się wraz kilkoma swoimi kolegami i przynajmniej jednym z nauczycieli w sali gimnastycznej. Wydawało się, że to doskonałe schronienie, ale po jakimś czasie jedna z cheerleaderek popełniła samobójstwo, przedawkowując tabletki. Ktoś odnalazł jej ciało w łazience i tym samym odkrył, że stała się szwendaczem. To wydarzenie uświadomiło Benowi, że od tej pory każdy człowiek jest zakażony i w przypadku śmierci tylko zniszczenie mózgu może uniemożliwić przemianę w zombie. Sala gimnastyczna nie była już bezpiecznym miejscem, więc Ben i jego towarzysze musieli ją opuścić. Rozbili obozowisko, które wkrótce zostało splądrowane przez bandytów. Z życiem uszedł tylko Ben, jego kolega Travis i nauczyciel David Parker. Postanowili schronić się w lesie. Ben po jakimś czasie zaczął tęsknić za domem i chciał do niego wrócić. Ale Ani Travis, ani David nie zamierzali mu towarzyszyć w tej podróży, więc chłopak nigdy nie dowiedział się, jaki los spotkał jego rodzinę. W trakcie wędrówki David wpadł w sidła myśliwskie i to właśnie wtedy ich trójka natknęła się na Lee.

Wybory związane z BenemEdytuj

Gdy reszta grupy ucieka przed szwendaczami po schodach w dzwonnicy i ostatecznie ewakuuje się oknem, Ben zostaje schwytany przez trupa, który powiesił się na linie od dzwonu. Chłopak prosi Lee, by ten go zostawił. Gracz może:

Uratować Bena: Lee strzela trupowi w głowę, trup spada i wypuszcza Bena, a ten on w ostatniej chwili chwyta się drabiny. Jeśli Lee wciągnie go na górę, chłopak nadal będzie uciekał razem z grupą z Crowford. Dowie się o ugryzieniu Lee i będzie mógł mu pomóc w poszukiwaniach Clementine.

Zostawić Bena: Lee strzela trupowi w głowę, trup spada i wypuszcza Bena, a ten on w ostatniej chwili chwyta się drabiny. Jeśli Lee nie wciągnie go na górę, chłopak spadnie na sam dół dzwonnicy i złamie sobie nogę. Później zostanie pożarty żywcem przez szwendacze.

Nie podjąć żadnej decyzji: Lee nie strzeli do trupa, a lina, na której ten wisiał pęknie, przez co zarówno on, jak i Ben spadną. Chłopak zostanie pożarty przez szwendacze.

Epizod VEdytuj

Ben pojawi się w tym epizodzie pod warunkiem, że Lee uratuje go w dzwonnicy. Jeśli gracz zdecyduje się szukać Vernona tylko z Benem, to po tym, jak Lee zemdleje z powodu ugryzienia, chłopak będzie próbował odciąć mu rękę. Ostatecznie strach przejmie nad nim kontrolę i również zemdleje, a Lee będzie musiał sam odciąć swoją kończynę.

Ben może także zostać w posiadłości, by przypilnować łodzi, podczas gdy reszta grupy razem z Lee uda się na poszukiwania Clementine. Po powrocie okaże się, że łódź zniknęła, a Kenny zacznie wyładowywać się na Benie. Chłopak straci nad sobą panowanie i po raz pierwszy postawi się Kenny’emu.

Wkrótce zombie zaczną oblegać posiadłość i grupa będzie zmuszona do ewakuacji na strych domu. Tam przebiją ścianę i zaczną uciekać. W pewnym momencie wędrówki staną przed koniecznością skoku z balkonu, dzięki czemu będą mogli przedostać się na dach innego budynku. Jednak balkon zarywa się pod Benem, a chłopak spada na dół alejki. Kenny i Lee pędzą mu na pomóc i mimo iż Ben zapewnia, że nic mu nie jest, wyraźnie widać, jak jeden z prętów przebił jego brzuch. Szwendacze zaczynają ich otaczać, zwabione krzykami, więc Kenny popycha Lee i zamyka go w alejce, ratując mu tym samym życie, strzela do Bena, by skrócić jego cierpienie, po czym ucieka.

ŚmierćEdytuj

Zabity przez: 

  • Zombie ( zależne od wyboru gracza)
  • Lee ( zależne od wyboru gracza)
  • Omid ( zależne od wyboru gracza)
  • Christa ( zależne od wyboru gracza)
  • Kenny ( zależne od wyboru gracza)

Zabite osoby:

  • Carley (przyczynił się do jej śmierci)
  • Doug (przyczynił się do jego śmierci)
  • Duck (przyczynił się do jego śmierci)
  • Katjaa ( przyczynił się do jej śmierci)
  • Chuck ( przyczynił się do jego śmierci)
  • Brie (przyczynił się do jej śmierci)
  • Kilka szwendaczy

Ciekawostki Edytuj

  • W drugim sezonie, gdy Clementine zostaje postrzelona przez Arvo i śni jej się Lee, gracz może zauważyć w tle śpiącego Bena.
  • 19% graczy zdecydowało się dać Benowi jedzenie w drugim epizodzie pierwszego sezonu.
  • Ben może zostać zabity przez Ducka, który przemieni się w zombie, jeśli Lee nie zdoła nakłonić Kenny’ego do zatrzymania pociągu. Jest to jednak śmierć niekanoniczna i w tym wypadku traktowana jako game over.
  • W Spragnieni Pomocy kaptur bluzy Bena jest biały, a w Przed nami długa droga czerwony, choć może to być spowodowane tym, iż po prostu zmienił bluzę.
  • Ben, podobnie jak Kenny i Omid, nie może odciąć ręki Lee.
  • Według niewykorzystanych materiałów w grze Ben przeżył wiele traumatycznych wydarzeń, np. bandyci zmusili go do patrzenia na gwałt jego koleżanki i jej śmierć.
  • Podczas livestramu Telltale z epizodu Za każdym rogiem potwierdzono informację jakoby Ben miał umrzeć, będąc prawiczkiem.
  • Ben, podobnie jak Carley, Doug, Duck, Pete, Alvin, Sarah, Nick i Zachary, może umrzeć w innym epizodzie, jeśli zostanie ocalony.
  • Ben jest jedną z dwóch postaci, której głosu użyczył Trevor Hoffmann. Drugą jest Justin.
  • W dotatku ,,400 dni" zostanie wspomniany przez Boyda, o ile gracz kazał Benowi pilnować łozi w epizodzie Nie mamy czasu
  • Jeśli Clementine uratuje Nicka w epizodzie Wszystko, co pozostało, może mu powiedzieć, że znała kiedyś   chłopaka, który był do niego podobny, bo zawsze wszystko psuł. To nazwiązanie do Bena.  
  • Ben zostaje także wspomniany przez Kenny'ego, jeśli Lee go uratował w epizodzie Za każdym rogiem

Więcej z Fandomu

Losowa wiki