FANDOM

Beside the Dying Fire
Sezon 2, Odcinek 13
AMC TWD Beside the Dying Fire.png
Data emisji 18.03.2012
(AMC, USA)

24.03.2012
(FOX, Polska)

Scenariusz Robert Kirkman

Glen Mazzara

Reżyseria Ernest Dickerson
Oglądalność 8.99 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Better Angels"
następny →
"Seed"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes
Jon Bernthal jako Shane Walsh*
Sarah Wayne Callies jako Lori Grimes
Laurie Holden jako Andrea
Jeffrey DeMunn jako Dale Horvath*
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Chandler Riggs jako Carl Grimes
Norman Reedus jako Daryl Dixon
*nie występują w tym odcinku
a także:
Melissa McBride jako Carol Peletier
IronE Singleton jako T-Dog
Lauren Cohan jako Maggie Greene
Emily Kinney jako Beth Greene
Scott Wilson jako Hershel Greene
Zdjęcia z odcinka

"Beside the Dying Fire" – trzynasty odcinek sezonu drugiego serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odbyła się na kanale AMC 18 marca 2012 roku. Polska premiera miała miejsce 24 marca 2012 roku w telewizji FOX.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

Odcinek rozpoczyna się sceną gdzie nad miastem (najprawdopodobniej Atlantą) przelatuje helikopter. Olbrzymie stado zombie idzie za odgłosem. Natrafiają na ogrodzenie farmy Hershela. Jest ich tak dużo, że udaje im się je przełamać. Chodzą po lesie, gdy nagle słyszą strzał, który oddał Carl zabijając przemienionego Shane'a. Idą za Rickiem i Carlem.
-----------------------------------------------------------------------------
W domu Hershela ukrywa się grupa. Zaczynają się niecierpliwić. Wraca Glenn i Daryl. Dixon mówi im o tym, że Shane skręcił Randallowi kark. Gdy wychodzą na werandę zauważają sztywnych. Nie mogą się jednak schronić w środku, bo takie stado dałoby radę się przebić. Gaszą światła.
Rick i Carl zauważają hordę sztywnych. Uciekają, ale orientują się, że nie dadzą rady przedostać się do domu. Ukrywają się w stodole, ale zimni zaczynają ją atakować.
Daryl mówi grupie, by uciekali. Hershel nie zgadza się. Chce bronić farmy i mówi, że woli umrzeć tutaj.
Rick i Carl rozlewają w stodole benzynę. Mają zamiar ją podpalić odciągając w ten sposób uwagę zimnych od domu. Carl wchodzi na górę. Rick otwiera drzwi stodoły wpuszczając tym samym zombie do środka. Carl zrzuca na dół zapalniczkę. Grimesowie uciekają górnym wejściem.
Grupa podjeżdża pod stodołę. Strzelają do zimnych. Hałasem chcą przyciągnąć ich uwagę. Starają się zabić najwięcej ile im się uda. W domu Lori i Carol starają się znaleźć Carla. Kobieta wpada w panikę gdy orientuje się, że jej syn poszedł szukać ojca.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jimmy podjeżdża z tyłu stodoły. Rick i Carl przechodzą na dach campera. Zombie się do niego dostają. Jimmy ginie. Rick i Carl uciekają do lasu.
Lori i Carol ciągle szukają Carla. Orientują się, że nie mają szans na przeżycie jeśli zostaną w tym miejscu. Chcą zabrać ze sobą Hershela jednak ten nie ma zamiaru rozstawać się ze swoją farmą. Kobiety uciekają, ale zimny gryzie Patricię w szyję. Podobnie jak Jimmy zostaje pożarta żywcem. Lori i Beth wsiadają do auta razem z T-dogiem. Andrea z niego wychodzi i biegnie szukać Carol. Tę otaczają zimni. Andrea strzela do nich robiąc Carol drogę ucieczki. Sama upada na ziemię pod ciężarem zimnego, który spadł na nią gdy strzeliła do niego z bliskiej odległości. Grupie w aucie wydaje się, że Andrea została ugryziona i odjeżdżają.
Hershel cały czas strzela do zombie. Nie może się pogodzić z myślą o utraceniu farmy. Sztywny zachodzi go od tyłu jednak Rick go zabija. Zabiera Hershela ze sobą i uciekają. Nie zauważają Andrei, która biegnie za samochodem. Carol okrążają sztywni. Daryl zabiera ją na motocykl i uciekają. Hershel patrzy przez tylną szybę w aucie na swoją płonącą farmę. Jest to dla niego olbrzymia strata.
Maggie, która uciekła razem z Glennem chce wrócić na farmę. Jest przerażona tym co się stało i boi się o swoich bliskich. Glenn zabrania jej powrotu na farmę. Przekonuje ukochaną, że innym na pewno się udało.
Rick, Hershel i Carl przyjeżdżają na autostradę, w miejsce gdzie zostawili wiadomość i zapasy dla Sophii. Niestety nie spotykają tam nikogo. Lori prosi T-doga, by pojechał na autostradę. Ten nie chce tego zrobić, bo obawia się stada. Gdy Lori próbuje wysiąść T-dog w końcu się zgadza i zawraca.
Rick, Hershel i Carl nie są bezpieczni na autostradzie. Gdy mają zamiar stamtąd pojechać, przyjeżdża reszta grupy. Rozmawiają o straconych osobach. Wśród nich wymieniają Andreę. Mają jednak wątpliwości co do tego, czy faktycznie nie żyje. Daryl chce wrócić po nią, ale Rick mu zakazuje. W końcu jadą bocznymi drogami na wschód. Mają zamiar znaleźć nowe schronienie. W aucie prowadzonym przez Ricka kończy się paliwo. Mają zamiar przenocować w lesie. Grupa ma wątpliwości. Jeżeli w nocy przeszłoby tędy kolejne stado, albo grupa Randalla nie mają żadnych szans na przeżycie. Daryl mówi o tym, że Randall nie miał żadnych ugryzień, a mimo to się przemienił. Rick opowiada grupie o tym jak Jenner w centrum chorób wyznał mu, że wszyscy mają wirusa w sobie. Grupa ma mu za złe to, że nie powiedział im prawdy. Rick mówi Lori o tym jak zabił Shane'a. Gdy chce dotknąć żony, ta odsuwa się.
Andrea ucieka przez las. Gonią ją sztywni. Nie ma już siły się bronić. Gdy jeden zimny już prawie ją gryzie, zostaje uratowana przez zakapturzoną postać z dwójką sztywnych na łańcuchu. Ci zombie nie mają rąk i szczęk.
Grupa ukrywa się w prowizorycznym obozowisku. Carol mówi Darylowi, że nie są bezpieczni z Rickiem, który zataił przed nimi tak ważną informację. W lesie słychać jakieś poruszenie i grupa zaczyna panikować. Chcą odjeżdżać dalej. Rick zakazuje im, mówiąc, że robi wszystko, by przeżyli. Zabił nawet najlepszego przyjaciela, by chronić grupę. Mówi, że jest szefem i jeżeli chcą zostać to koniec z demokracją.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

[ta informacja nie została jeszcze dodana, jeśli możesz, rozbuduj artykuł, klikając w edycję]

Niewymienieni w czołówceEdytuj

ZginęliEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki