FANDOM

  Daryl Dixon
3c028d5f9f8609ba0be9d1e247cc1e91--daryl-twd-daryl-dixon
Aktor: Norman Reedus
Płeć: mężczyzna
Włosy: brązowe
Wiek: ok. 35-40 lat
Zawód/
zajęcie:
Myśliwy/bezrobotny
Rodzina: Merle Dixon - brat
Will Dixon - ojciec
(bezimienna) - matka
Jess Collins - wuj
Pierwsze
wystąpienie:
"Tell It to the Frogs"
Status: żyje
Okres życia: od "Tell It to the Frogs" do teraz
Pochodzenie: amerykańskie
E8061e034254331af275b0813ed9977a

Wiem kim on był,to nie jest już ważne..Wcale

—Daryl do Rick'a po zastrzeleniu Morales'a

Daryl Dixon — jeden z głównych bohaterów występujących w serialu telewizyjnym The Walking Dead (AMC); mężczyzna ocalały po wybuchu apokalipsy zombie, młodszy brat Merla Dixona, a także najlepszy przyjaciel, a zarazem prawa ręka Ricka Grimesa. Początkowo należał on do obozu założonego pod Atlantą, później z biegiem czasu wraz ze swoimi ocalałymi przyjaciółmi trafił do Alexandrii gdzie zajął jedno z ważniejszych stanowisk u boku Ricka. Potrafi świetnie posługiwać się kuszą, polować i tropić, dlatego zajmuje się zdobywaniem pożywienia dla grupy, a także poszukiwaniem innych, przyszłych, potencjalnych członków ich społeczności.

WyglądEdytuj

Daryl jest dobrze zbudowanym mężczyzną o niebieskich oczach, brązowych włosach i lekkim zaroście, nosi skórzaną kamizelkę.

CharakterEdytuj

Mimo swojego narwanego, dość burzliwego i odrobinę aroganckiego z początku usposobienia, jest to niewątpliwie jedna z najbardziej dynamicznych i intrygujących postaci w grupie Ricka. Tragiczne wydarzenia oraz jednoznacznie negatywne wzorce wpajane mu w okresie dojrzewania i późniejszej młodości sprawiły, że prócz antagonistycznego zachowania wytworzył on w sobie umiejętności racjonalnego i klarownego łączenia faktów. Liczne doświadczenia pozwoliły mu dogłębnie poznać otaczający świat, przygotowując go przy tym do trudów codziennej egzystencji. Zmuszony został do ciągłej walki o swoje racje oraz byt, co zaowocowało jego godnymi pochwały sprytem oraz zaradnością. Wie w jaki sposób zapewnić sobie bezpieczeństwo i przetrwanie. Zasady survivalu w skrajnie nieprzyjaznych warunkach ma opanowanie do czystej perfekcji. Ponadto bezproblemowo umie ocenić człowieka z którym ma do czynienia, dzięki szybkiej analizie jego postępowania i osobowości. Warto zwrócić uwagę na fakt, że otacza się ludźmi których uważa za wartościowych mimo tego, że z natury jest „samotnym wilkiem”.

Dodatkowo na tle grupy Daryl wyróżnia się unikatowymi umiejętnościami takimi jak kusznictwo czy posługiwanie się wieloraką bronią białą, co przekłada się na odpowiedzialność za przeżycie wszystkich ocalonych. Początkowo nie cieszy się on dużym zaufaniem ze względu na własną natarczywość oraz impulsywność. Ludzie dopiero z czasem dostrzegają w nim pozytywne cechy, dzięki temu iż Daryl zaczął uzewnętrzniać swoje uczucia. Poszukuje w ten sposób czynnika, który wyrwałby go spod wpływu Merla, odpowiedzialnego za wszelkie tragedie. Swojej szansy na lepsze życie upatruje w Ricku, widząc jego wszechobecną moralność oraz zdolność zjednywania sobie ludzi. Wie, że człowiek ten jest wart współpracy. Budowanie z nim jak najlepszych relacji stanie się dla niego priorytetem wyznaczającym tor dalszego działania. Ponadto dzięki takiemu rozwojowi spraw zżyje się z resztą oraz stanie się oparciem i filarem grupy, zapewniając jej możliwość dalszej egzystencji. Odkryje on, że ci z pozoru obcy ludzie staną się mu bliżsi, nić sam brat. Będą dla niego niczym rodzina, której tak naprawdę nie miał. Zda sobie sprawię, iż w końcu ktoś dostrzegł w nim potencjał i zaczął traktować na równi z innymi. Jego bliską przyjaciółką jest Carol. Są ze sobą bardzo blisko. Możliwe, że w przyszłości będą razem.

Przed apokalipsąEdytuj

Daryl z bratem mieszkali w górach północnej części stanu Georgia. Gdy Daryl trochę podrósł, stracił matkę w pożarze, który wybuchł w jego domu. Ich ojciec był alkoholikiem i nie interesował się rodziną. Rolę ojca pełnił starszy z braci - Merle. Zawsze powtarzał Darylowi, że może liczyć tylko na siebie i eliminować słabszych i gorszych. Po śmierci matki Daryl zaginął. Błądził po lesie, przez dziewięć dni żywiąc się jagodami. A do domu dotarł sam, ponieważ jego brat w tym momencie znajdował się w poprawczaku. 

Po apokalipsieEdytuj

Kiedy rozpoczęła się apokalipsa zombie, on i Merle ruszyli w stronę Atlanty. W czasie drogi natrafili na Shane'a i połączyli siły. Rozbili obóz niedaleko kamieniołomu. Daryl miał szary wóz 1973 Ford F-250 Pickup Truck. Używał go do transportu zwłok poległych. Kiedy grupa wyjechała do CDC, Daryl prowadził swój samochód z motocyklem brata na pace.

Sezon 1 Edytuj

Tell It to the FrogsEdytuj
VatosEdytuj

Bohater za wszelką cenę chciał odnaleźć starszego Dixona. Ruszył wraz z Rickiem, Glennem i T-Dogiem jego tropem, prezentując jednocześnie swoje świetne umiejętności myśliwskie. Gdy odkrył, że brat przypalił ranę po odciętej dłoni, nie krył dumy z wytrzymałości Merla. Chęć odnalezienia członka rodziny przysłoniła mu w pewnym stopniu zdrowy rozsądek, zmierzał wyjść na ulicę, jednak towarzysze wybili mu to z głowy. Postanowili, że najpierw należy zdobyć torbę z bronią, którą upuścił Rick. Zadaniem Daryla było osłanianie na ulicy Glena, kiedy ten miał pobiec po pakunek. Podczas akcji wpadł na niego Miguel (Serial TV) – ocalały z domu opieki. Chłopak wystraszył się i wezwał swoich kolegów, którzy pobili Daryla, ukradli torbę z bronią i porwali Glenna, zostawiając jednak Miguela. Po uwolnieniu Azjaty mężczyzna wyznał Rickowi, że nie zgadza się z jego decyzją oddania połowy broni i amunicji, jednak nie robił większych problemów. Gdy wszyscy odkryli, że Merle ukradł ich furgonetkę, Daryl wprost powiedział, że jego brat na pewno udał się do obozu, aby się zemścić.

Bohater odegrał również dosyć znaczącą rolę w obronie obozu przed natarciem zombie. Zabił wielu szwendaczy. Wtedy po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć jego postać z bronią palną.

Rick jest dobry w tym, co robi […]. Jest człowiekiem honoru.

—Daryl do Carol

W pierwszym sezonie Daryl nie przepada za Rickiem, gdyż to on porzucił Merle'a na dachu budynku w Atlancie. Nie była to jednak nienawiść, ponieważ Rick sam zaproponował, że razem wrócą po jego brata, co złagodziło nieco napięcie powstałe między mężczyznami. Z czasem bardziej angażował się w sprawy związane z grupą. Bardzo zaprzyjaźnił się z Rickiem, w tak wielkim stopniu, że zaczęli traktować się jak bracia. Stał się również jednym z liderów grupy dzięki swojej sile i sprytowi. Liczył się ze zdaniem Ricka, dbając o dobro grupy.

Carol Peletier Edytuj

W pierwszych odcinkach serialu Daryl nie zwracał zbyt dużej uwagi na Carol. Jednak w momencie, gdy ginie jej córka, jest jednym z najbardziej zaangażowanych w akcję poszukiwawczą dziewczynki. Bezbronna wtedy Carol była bardzo wdzięczna za pomoc, jaką jej wyświadczał. Przywiązała się do Dixona i starała nieco zbliżyć się do niego. Daryl nie umiał sobie poradzić z życzliwością Carol i często ją odtrącał. Z drugiej strony niejednokrotnie potrafił okazać jej czułość, wręczając jej różę chińską, czy przytulając po śmierci córki, próbując ją pocieszyć. Po traumatycznych wydarzeniach przeszła szkolenie i stała się bardziej zaradna oraz odważna. Daryl uratował ją podczas natarcia hordy szwendaczy na farmę. Gdy grupa trafiła do więzienia, Carol i Dixon zbliżyli się do siebie, jednak nadal ciężko było określić ich relację. Niejednokrotnie zdarzało im się flirtować ze sobą, ale do żadnego konkretnego zbliżenia nigdy nie doszło.

Zabite ofiary:Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Daryl nigdy nie był na wakacjach, dodatkowo dopóki grupa nie rozpoczęła wędrówki do Waszyngtonu, nigdy nie opuścił stanu, w którym się wychował.
  • Kusza Daryla z 1, 2 i połowy 3 sezonu serialu to Horton Scout HD 125 zaś ta, której używa obecnie to Stryker Strykezone 380.
  • Motocykl na którym jeździł Daryl to 1976 Triumph Bonneville Hardtail Frame Conversion. Ma on na baku symbol jednego z nazistowskich odłamów.
  • Przed rozpoczęciem nagrywania serialu Norman Reedus był na castingu do roli Merle'a. Nie dostał roli, gdyż nie pasował do wizerunku brata, lecz producenci byli tak zafascynowani, że stworzyli specjalnie dla niego postać Daryla.
  • Na początku naszej znajomości z młodszym Dixonem, mężczyzna wydawał się być introwertykiem. Przez co fani Daryla mieli wątpliwości co do jego orientacji seksualnej. Powstawały teorie na temat tego, że jest homoseksualny, a nawet aseksualny. W końcu Robert Kirkman(twórca TWD)wyjaśnił te sprawę."– Daryl Dixon mógł wydawać się aseksualny w serialu, ponieważ jest w pewnym sensie introwertykiem. Uważam, że i my, i stacja nie mielibyśmy z tym problemu, ale nie chcemy tego robić. Mogę powiedzieć oficjalnie: Daryl Dixon jest heteroseksualny.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
CarolDarylGlennMoralesMirandaLouisElizaAndreaAmyMerleT-DogDaleSophiaEdJacquiJim
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet