FANDOM

  Ed Peletier
Season one ed peletier.png
Aktor: Adam Minarovich
Płeć: mężczyzna
Włosy: siwe
Wiek: ok. 45 lat
Zawód/
zajęcie:
nieznany
Rodzina: Carol Peletier - żona
Sophia Peletier - córka
(bezimienny) - brat
Pierwsze
wystąpienie:
"Tell It to the Frogs"
Ostatnie
wystąpienie:
"Chupacabra" (retrospekcja)
Przyczyna
śmierci:
pożarty przez zombie
Status: nie żyje
Okres życia: od "Tell It to the Frogs" do "Vatos'
Pochodzenie: amerykańskie
Ed Devoured 2 jdfd.JPG

Ed Peletier - jeden z ocalałych z apokalipsy występujący w pierwszym sezonie serialu The Walking Dead. Mąż Carol i ojciec Sophie. Po wybuchu epidemii próbuje się dostać z rodziną do obozu uchodźców w Atlancie. Miasto upada zanim docierają na miejsce więc rodzina Peletier razem ze spotkanymi w drodze ocalałymi tworzy mały obóz w pobliżu Atlanty.

WyglądEdytuj

CharakterEdytuj

Jego ogólny stosunek do świata pozwala wierzyć, iż nakierował swoje działania w stronę pokrętnego zdobywania środków do życia, aniżeli uczciwą pracą. Niemniej, potrafił odnaleźć w sobie pewnej dozy romantyzm, dzięki któremu oczarował Carol, z którą później założył rodzinę. Ich związek przypieczętowany został narodzinami Sophie. Cała trójka osiadła gdzieś na terenie Georgii, najprawdopodobniej w pobliżu Atlanty.

Jednak krótko po tym jego urok jak się pojawił tak szybko zniknął. W niespełna kilka lat po ślubie na jaw wyszła prawdziwa-patologiczna natura Eda. Okazał się on tyranem, który na słabszych od siebie manifestuje swoją siłę i stanowczość, co w głównej mierze odbijało się na jego najbliższych. Wizję statecznego i spokojnego życia zamienił w horror rozgrywający się w czterech ścianach. Obojętność, którą przedstawiał na każdym kroku oraz tendencja do fizycznej jak i psychicznej przemocy sprawiły, że emocjonalnie rozbił on swoją małżonkę wpędzając ją w stan zawieszenia oraz bezcelowości. Siłą wymuszał na innych poczucie respektu i poszanowania jego osoby, co było elementem codziennej egzystencji. Można nawet powiedzieć, iż w pewnym sensie napawał się strachem który wzbudzał w ludziach zgromadzonych w jego otoczeniu. Bez cienia wątpliwości był on człowiekiem, dla którego liczył się tylko jego własny egoizm, a ze względu na wypaczony system wartości nie nadawał się do życia w zorganizowanym społeczeństwie, co zresztą pokazywał na każdym kroku po dołączeniu się do lokalnej grupy ocalonych. Nawet upadek normalnego świata nie wpłynął na zamianę poglądów czy zachowania Eda. Jednym słowem był on wbrew wszystkim i wszystkiemu. Traktowanie ludzi z góry w sposób niezwykle przedmiotowy było u niego na porządku dziennym, włączając w to negację wszelkich zasad czy reguł ustalonych przez osoby wyższe nie tylko rangą, ale i pozycją w grupie. Dodatkowo był on skory do przemocy względem innych kobiet w obozie, a na własną córką-mimo jej młodego wieku-zaczął patrzeć jedynie przez pryzmat jej fizyczności, co natomiast mogło mieć początki jeszcze w czasach przed epidemią.

HistoriaEdytuj

Przed apokalipsąEdytuj

Śmierć Edytuj

Zabity przez Edytuj

  • Zombie (żywy) 

Kiedy Ed leży osłabiony po pobiciu przez Shane do jego namiotu wkrada się szwendacz, który go gryzie.

  • Carol (zombie)

Aby zapobiec przemianie Carol wbija swemu mężowi kilof między oczy.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki