FANDOM

Ten artykuł dotyczy postaci z serialu TV. Zobacz też: postać z komiksu.
Artykuł
  Ezekiel
Season seven ezekiel
Płeć: mężczyzna
Włosy: siwe
Wiek: ok. 50 lat
Zawód/
zajęcie:
brak
Rodzina: Shiva - zwierzę
Status: żyje
Pochodzenie: afrykańsko-amerykańskie
Jestem Król Ezekiel. Witajcie w moim Królestwie.

—Ezekiel

Ezekiel, Król Ezekiel — jeden z głównych bohaterów występujących w serialu telewizyjnym The Walking Dead (AMC); mężczyzna ocalały po wybuchu apokalipsy zombie, przywódca i założyciel społeczności o nazwie Królestwo. Jest przyjacielem Jezusa i sojusznikiem grupy zamieszkującej Wzgórze, żywi on także silną nienawiść do Negana i pozostałych Zbawców.

WyglądEdytuj

Jest on starszym, czarnoskórym mężczyzną, w wieku ok. 50 lat. Charakteryzują go długie, siwe włosy zaplecione w dredy oraz gęsta, średniej długości broda, a także ciemnobrązowe oczy.

CharakterEdytuj

Jest uprzejmym, nieco ekstrawaganckim i ekscentrycznym, starszym mężczyzną. Posiada także wielką charyzmę. Postrzegany jest przez większość ludzi jako arogancki człowiek, ze względu na swoją teatralność oraz fakt, iż uznaje on siebie za "króla" swoich ludzi, co według niego ma na celu jedynie budzenie respektu u innych. Zawsze jest pewny swoich decyzji, zachowuje zimną krew oraz przyjazną postawę. W pewien sposób czerpie przyjemność z tego, iż inni darzą go szacunkiem i uznaniem. Jednak później jak się okazuje, Ezekiel jest słabym człowiekiem, co stara się za wszelką cenę ukryć, bowiem nie chce wyglądać na słabego w oczach swoich ludzi, czy też pozostałych ocalałych. Na ogół jest on niezwykle optymistyczny, jednakże nie potrafi on pogodzić się z potencjalną przegraną, którą znosi naprawdę ciężko.

UmiejętnościEdytuj

Mężczyzna jest niezwykle utalentowanym aktorem, potrafiącym udawać kogoś, kim tak naprawdę nie jest, a zarazem umiejącym umiejętnie wzbudzać respekt u innych ludzi, a wynika to prawdopodobnie z faktu, iż kilkukrotnie miał okazję zagrać w teatrze, a grywał on głównie postacie królów oraz władców, przez co bezbłędnie potrafi odgrywać i wczuwać się w rolę króla i przywódcy swoich ludzi.

HistoriaEdytuj

Przed apokalipsąEdytuj

Przed apokalipsą tak jak jego komiksowy odpowiednik, był on pracownikiem w zoo, gdzie pewnego dnia tygrysica o imieniu Shiva wpadła do betonowej fosy, otaczającej jej wybieg. Zwierzę podczas upadku złamało łapę, weterynarze byli już w drodze, jednak rana była zbyt poważna i tygrysica mogła się wykrwawić na śmierć. Ezekiel widząc to, nie zważając na ryzyko przybył jej z pomocą i używając własnej koszuli zatamował jej krwotok, ratując jej tym samym życie. Od tamtego momentu Shiva zaczęła traktować go jak przyjaciela i już nigdy nie spojrzała na niego krzywo.

Dodatkowo mężczyzna wyznał, iż kilkukrotnie miał okazję zagrać w teatrze, a odgrywał on głównie postacie królów oraz władców.

Po apokalipsieEdytuj

W jakimś czasie po wybuchu epidemii udał się on ponownie do zoo, w którym pracował, gdzie zastał samotną, wystraszoną i wygłodzoną Shivę na swoim wybiegu. Mężczyzna uwolnił ją i wspólnie zaczęli swoją podróż, w czasie której tygrysica go chroniła, po pewnym czasie Ezekiel zebrał całkiem dużą ilość ludzi i wraz z nimi założył społeczność zwaną Królestwem, której stał się liderem.

RelacjeEdytuj

ShivaEdytuj

Zwierzę jest bardzo do niego przywiązane i darzy go również ogromnym zaufaniem i przy każdej, wymagającej tego sytuacji, staje w jego obronie.

Carol PeletierEdytuj

Mężczyzna wydaje się być pod dużym wrażeniem umiejętności bojowych, mądrości i niespotykanego sprytu Carol, przez co darzy ją również dosyć dużym szacunkiem i uznaniem. Ezekiel bardzo ufa kobiecie i czuje, iż są oni w pewien sposób do siebie podobni, bowiem oboje udają kogoś, kim tak naprawdę nie są, dodatkowo to właśnie jej jako jednej z nielicznych postanowił zdradzić kim tak naprawdę jest i kim był zanim wybuchła epidemia. Można również przypuszczać, iż mężczyzna darzy Carol nieco większym uczuciem, niż mogłoby się z początku wydawać.

Morgan JonesEdytuj

Mężczyzna od początku darzył Morgana dużym szacunkiem i uznaniem, bowiem podziwia jego umiejętności bojowe i mądrość, a zarazem dość osobliwy charakter. Poza tym darzy go również dużym zaufaniem, bowiem to właśnie jemu jako jednemu z nielicznych zdradził tajemnicę, dotyczącą handlu ze Zbawcami.

BenjaminEdytuj

Swego czasu Ezekiel bardzo blisko przyjaźnił się z ojcem chłopaka, przez co po jego śmierci traktuje on Benjamina jak własnego syna i stara się mu pomagać jak tylko potrafi, a także pragnie aby ten kiedyś stanął u jego boku i zajął jedno z najważniejszych stanowisk w Królestwie.

Zabite ofiaryEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
CarolDarylGlennMoralesMirandaLouisElizaAndreaAmyMerleT-DogDaleSophiaEdJacquiJim
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet