FANDOM

Ten artykuł dotyczy postaci z serialu TV. Zobacz też: postać z komiksu.
  Glenn Rhee
Large
Aktor: Steven Yeun
Płeć: mężczyzna
Włosy: czarne
Wiek: ok. 25 lat
Zawód/
zajęcie:
dostawca pizzy (przed WE)
Rodzina: Maggie Rhee - żona
(bezimienne) - siostry
Hershel Greene - teść
Josephine Greene - teściowa
Beth Greene - szwagierka
Shawn Greene - szwagier
Nienarodzone dziecko
Pierwsze
wystąpienie:
"Days Gone Bye" (tylko głos)
"Guts"
Ostatnie
wystąpienie:
,,The Cell" (fotografia zwłok)
Odcinek
śmierci:
The Day Will Come When You Won't Be
Przyczyna
śmierci:
Zmiażdżenie głowy przez Negana
Status: Nie żyje
Okres życia: od "Days Gone Bye
Pochodzenie: koreańsko-amerykańskie
Śmierć Glenn'a Rhee (Serial TV)
Wynośmy się stąd,coś może się nam stać.

—Glenn starający się powstrzymać Daryl'a

Glenn Rhee - jeden z głównych bohaterów serialu The Walking Dead. Należy do obozu ocalałych założonego pod Atlantą. Przed wybuchem epidemii pracował jako dostawca pizzy, dzięki temu dobrze zna miasto, więc zajmuje się zdobywaniem zapasów dla grupy. Podczas jednego ze swoich wypadów ratuje życie Rickowi Grimes'owi a następnie prowadzi go do swoich towarzyszy.

CharakterEdytuj

Glenn był niezwykle zaradnym, odważnym, błyskotliwym i lojalnym, młodym człowiekiem, z ogromnym wręcz poczuciem humoru. W warunkach ekstremalnego zagrożenia chętnie podejmował ryzyko i potrafił poświęcić się dla dobra grupy. Mimo wszystkich okropności, które było mu dane zobaczyć, zachowywał swój młodzieńczy entuzjazm i optymistyczne nastawienie do wszystkich i wszystkiego co go otaczało. Okazywał innym wiele współczucia i za wszelką cenę starał się ich podtrzymywać na duchu, szczególnie w trudnych sytuacjach, w pewnym sensie był swego rodzaju integralną częścią grupy Ricka. Jawił się on jako osoba niezwykle kompatybilna, kooperatywna, klarownie myśląca, pełna sprytu i pomysłowości, która w zawrotnie szybkim tempie nawiązywała bardzo bliskie kontakty z otaczającymi ją ludźmi, których z czasem zaczął traktować niczym własną rodzinę. Niezwykle wielkie pokłady empatii oraz emocjonalność sprawiły, że każdorazowa tragedia była dla niego rzeczą osobistą. W drugim sezonie gdy przebywał na farmie Hershela Greene'a zakochał się w jego córce - Maggie. W miarę upływu czasu ich uczucie stawało się coraz głębsze. Z miłości do Maggie robił wszystko co niezbędne by zapewnić jej bezpieczeństwo. Był godny zaufania i lojalny, co widać w odcinku "When the Dead Come Knocking" gdy on i Maggie są przetrzymywani przez Gubernatora w Woodbury. Mimo że podczas przesłuchania jest torturowany przez Merle'a nie ujawnia gdzie znajduje się obóz grupy Ricka. Jako broni używaał głównie pistoletu Glock 19.

Przed apokalipsąEdytuj

Atlanta, GeorgiaEdytuj

Glenn pochodzi z Michigan, urodził się w rodzinie koreańskich imigrantów. Przeniósł się do Atlanty już kiedy był dorosły. Zarabiał na życie jako dostawca pizzy, dlatego doskonale zna plan wszystkich ulic i skrótów w mieście co okazało się niezwykle przydatne po wybuchu epidemii podczas poszukiwania zapasów dla grupy. W odcinku "Cherokee Rose" Glenn nosi koszulkę z napisem Boy Scout co może wskazywać, że kiedyś był skautem. W odcinku "Nebraska” Glenn wspomina o swojej matce i o tym, że ma kilka sióstr ale po apokalipsie ich los pozostaje nieznany.

Po apokalipsieEdytuj

Sezon 1Edytuj

"Days Gone Bye"Edytuj

Pod koniec odcinka gdy Rick Grimes ukrywa się w czołgu przed zombie Glenn kontaktuje się z nim przez radio i pyta: "Hej, ty... przygłupie… tak, ty w czołgu... przytulnie tam?"

"Guts" Edytuj

Zamiast jechać samotnie do Atlanty, Glenn przywiózł ze sobą więcej ludzi, by zdobyć więcej zapasów (choć później żałuje tego pomysłu, ponieważ po raz pierwszy to zrobił, a wyniki nie były tak korzystne, jak praca w pojedynkę). Dostrzega Ricka, gdy został zaatakowany przez tłum zombie po wejściu do miasta i widzi, jak ucieka do czołgu zaparkowanego na środku ulicy. Glennowi udaje się z nim skontaktować przez CB w czołgu i pomaga mu uciec przed hordą szwędaczy. Póżniej prowadzi Ricka do swojej grupy, któży próbują wydostać się z miasta o tym, ponieważ szwędacze są świadomi ich obecnością (z powodu wcześniejszego działania Ricka). Początkowo grupa myśli, że mogą uciec przez kanał, ale Glenn, badając to z Moralesem, odkrywa kraty  blokujące im drogę i szwędacza ucztującym na szczurze. Po powiedzeniu innym, że pomysł został rozwiązany, Rick wpadł na pomysł wprowadzenia wnętrzności szwędacza na ubrania, aby zamaskować ludzki zapach i przebrnąć przez szwędacze, aby uzyskać transport. Glenn zgłasza się na ochotnika, by pójść z nim, i w dwójkę udają się na parking. Plan działa do momentu, gdy nagła ulewa zmywa zapach zgnilizny. Rick i Glenn są zmuszeni uciekać, ale udaje im się dotrzeć na parking i zabezpieczyć ciężarówkę. Zdając sobie sprawę, że potrzebują rozproszenia, Rick odpalił na przewody Dodge Challengera i Glenn odciągnął szwendaczy z dala od sklepu, podczas gdy Rick podjechał po pozostałych. Plan się powiódł, a Glenn opuszczał Atlantę w Challengerze, krzycząc zwycięsko.

"Tell It to the Frogs" Edytuj

Kiedy wszyscy wracają do obozu i ponownie spotykają się z pozostałymi, Glenn zostaje poproszony przez Ricka, aby poszedł z nim do miasta, ponieważ zna je najlepiej. Prowadzi Ricka, T-Doga i Daryla Dixona do budynku, do którego przykuty jest brat Daryla, Merle. Kierując się po schodach nie znajdują szwędaczy. Na dachu Daryl woła do Merle'a, ale znajdują tylko jego odciętą dłoń, krwawą piłę i zakrwawione kajdanki.

Sezon 3Edytuj

4r[ten artykuł wymaga rozwinięcia, jeśli możesz rozbuduj go klikając w edycję]

Sezon 4Edytuj

Glenn zostaje zarażony śmiercionośną grypą panującą w więzieniu w którym dotychczas się lokowali. Zostaje więc przeniesiony do izolatki, w której zna

jdują się wszyscy zakażeni. Następnie pomaga Hershellowi w obchodzie tej właśnie części więzienia. Mnóstwo ludzi umiera z powodu choroby (przeniesionej najpewniej przez świnie hodowane przez Rick'a), a dobroduszny Hershell z małą pomocą Glenn'a, chcąc uniknąć poruszenia wśród zarażonych, przewozi ciała nieszczęśników na noszach do piwnic, by tam dokonać dzieła zniszczenia mózgu u jeszcze nieprzemienionego zmarłego. Glenn jest zbyt zmęczony, by dalej towarzyszyć ojcu jego narzeczonej. W swojej celi Rhee ma atak i krztusi się własną krwią. Wydaje się, że to już jego koniec, jednakże, jak został nazwany w dalszych odcinkach przez jedną z postaci "twardy z niego skurczybyk" i z pomocą Maggie która wpompowywała mu powietrze do płuc ręcznym resuscytatorem - jako jeden z niewielu - zdołał przeżyć.

[ten artykuł wymaga rozwinięcia, jeśli możesz rozbuduj go klikając w edycję]

Sezon 5Edytuj

nic

Sezon 7 Edytuj

The Day Will Come When You Won't Be:

Glenn ustawiony jest szeregowo wraz z innymi i widzi jak Negan metodą losowania wybiera Abrahama i go brutalnie zabija miażdżąc mu głowę Gdy kończy i Daryl się go atakuje ten mówi że coś takiego nie przejdzie i mówi że muszą wiedzieć na co go stać.Atakuje Glenna ten wstaje z lekko uszkodzoną głową i woła maggie negan po małej przemowie dobija Glenna i odchodzi.

The Cell:

Glenn pojawia się na zdjęciu powieszonym przez Dwighta na ścianie ilokroć Daryl na nie patrzy ma żal że spowodował śmierć Glenn'a

​ŚmierćEdytuj

Zabity przez:

Podczas próby przeniesienia Maggie na Wzgórze, grupa jest zaatakowana przez Zbawców i są zmuszeni do ustawienia się w linii. Ich przywódca, Negan, wyzywa ich i informuje o "nowym porządku świata". Mówi im, że wybierze jednego członka grupy którego zabije w zemście za śmierć Zbawców których zabili. Negan wybiera Abrahama po wyliczance i brutalnie miażdży mu głowę jego kijem owiniętym w drut kolczasty, który nazywa "Lucille".

Po tym jak Negan wyzywa Rositę chwilę po brutalnej śmierci Abrahama, Daryl wstaje i próbuje zaatakować Negana, uderzając go raz. Daryl zostaje obezwładniony, a Negan wyraża swoją dezaprobatę do takiego zachowania ze strony grupy Rick'a. Jednakowoż, Negan oszczędza Daryla i zamiast tego wybiera Glenn'a, uderzając go w głowę Lucille. Glenn'owi udaje się przeżyć pierwsze dwa uderzenia, ale wyrządziły mu ogromne szkody, wgniatając jego czaszkę, co spowodowało, że jedno oko mu wyskoczyło. Udaje mu się powiedzieć swoje ostatnie słowa, "Maggie, o-odnajdę Cię." zanim otrzymuje kolejne uderzenie w twarz. Negan kontynuuje uderzanie Glenn'a dopóki nie zostaje nic rozpoznawalnego z niego, zabijając go w podobny sposób jak Abrahama.

Zabite ofiary Edytuj

Lista ofiar zabitych przez Glenn'a:

RelacjeEdytuj

Maggie GreeneEdytuj

Maggie jest żoną Glenn'a.

Hershel GreeneEdytuj

Hershel był teściem Glenn'a.

Beth GreeneEdytuj

Beth była szwagierką Glenn'a.

WystąpiłEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W odcinku "Nebraska" Glenn wspomina, że miał lub ma wiele sióstr, choć nie wiadomo, co się z nimi stało.
  • Glenn został porwany trzykrotnie, raz przez pracowników domu opieki w Atlancie, po raz drugi przez Merle'a, a po raz trzeci przez Zbawców w lesie.
  • Glenn jest ostatnią osobą z grupy z Atlanty która zabiła człowieka.
  • Aktor wcielający się w  postać Glenna, Steven Yeun przyznaje, że nie mógł się doczekać śmierci swojego bohatera, bo jego zdaniem Robert Kirkman wymyślił straszną i zarazem nadzwyczajną śmierć, która ma kluczowy wpływ na rozwój historii. Przyznaje, że powiedział producentom, by nie dali tej śmierci nikomu innemu. By nie odchodzili od tego, co pokazała powieść graficzna Kirkmana.
  • Glenn miał najwięcej spotkań ze śmiercią niż jakikolwek inny bohater serialu: 1 Gdy wraz z Rickiem szedł po ulicy wśród zombie 2 w studni na farmie kiedy mieli problemy by go wydostać 3 gdy został porwany i prowadzony na egzekucje w sezonie 3, 4 gdy został uwięziony w pokoju z zombie 5 gdy w terminous rzeźnik chciał go uderzyć ale go powstrzymano 6 gdy skrył się pod śmietnikiem 7 gdy został otoczony przez zombie i abraham mu pomógł.8podczas strzelaniny w bazie zbawców 9 gdy chciał ochronić maggie od Negana.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
CarolDarylGlennMoralesMirandaLouisElizaAndreaAmyMerleT-DogDaleSophiaEdJacquiJim
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet