FANDOM

Guts
Sezon 1, Odcinek 2
S1e2A
Data emisji 07.11.2010
(AMC, USA)

13.11.2010
(FOX, Polska)

Scenariusz Frank Darabont
Reżyseria Michelle MacLaren
Oglądalność 4.71 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Days Gone Bye"
następny →
"Tell It to the Frogs"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes
Jon Bernthal jako Shane Walsh
Sarah Wayne Callies jako Lori Grimes
Laurie Holden jako Andrea
Jeffrey DeMunn jako Dale Horvath
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Chandler Riggs jako Carl Grimes
a także:
Michael Rooker jako Merle Dixon
Emma Bell jako Amy
Andrew Rothenberg jako Jim
Juan Pareja jako Morales
Zdjęcia z odcinka
"Guts" – drugi odcinek sezonu pierwszego serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odbyła się na kanale AMC 14 września 2010 roku. Polska premiera miała miejsce 13 listopada 2010 roku w telewizji FOX.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

Odcinek rozpoczyna się sceną w obozie pod Atlantą. Lori - żona Ricka udaje się do lasu. Tam wpada na Shane'a. Razem spędzają upojne chwile.

Rick ukrywający się w czołgu przed chmarą sztywnych próbuje się porozumieć z tajemniczym człowiekiem z radia. Ten opisuje mu jak wygląda sytuacja dookoła czołgu i przekazuje co ma robić. Rick wydostaje się z czołgu i biegnie do wskazanej uliczki. Tam prowadzi go pewien Azjata. Razem wspinają się na budynek. Gdy im się to udaje Rick dziękuje mu za ocalenie i przedstawia się. Jego wybawca ma na imię Glenn. Przedostają się do środka, gdzie paru zimnych eliminuje dwóch ludzi. Gdy wchodzą do środka blondynka, do której mówią "Andrea" przystawia Rickowi pistolet do głowy. Obwinia go za ściągnięcie na nich uwagi zombich. Grupa tłumaczy mu, że strzelając na ulicach zaprosił sztywnych na obiad.

Nagle słyszą strzały pochodzące z dachu. Biegną tam i napotykają rosłego mężczyznę z ich grupy, który odnosi się do nich w bardzo agresywny sposób. Merle Dixon wyraźnie przekazuje T-dogowi, że uważa się za lidera grupy. Gdy nazwał T-doga "czarnuchem" zaczynają się bić. Każdy kto próbuje przerwać ich bójkę sam obrywa. Po tym jak Dixon przyłożył T-dogowi pistolet do głowy wstaje na równe nogi i postanawia, że wybiorą lidera grupy, po czym głosuje na siebie. Mówi, że warto "by zwyciężyła demokracja" i nakłania innych członków grupy by podnosili ręce, mierząc do nich jednocześnie z pistoletu. Gdy ogłosił siebie władcą Rick obezwładnił go i przykuł jego rękę do rury na dachu. Grupa bez Merle'a udaje się na dół.

Glenn opracowuje system postępowania i razem z Moralesem udają się w podziemia. Andrea przeprasza Ricka za to, że do niego celowała. Rick przekazuje jej, żeby następnym razem odbezpieczyła broń bo inaczej nie strzeli. Merle prosi by T-dog pomógł mu się uwolnić. Obiecuje mu, że wtedy będzie dla niego "milutki". Andrea przeszukuje półki sklepowe i natyka się na naszyjnik. Mówi Rickowi, że spodobałby się jej siostrze. Grimes proponuje jej by wzięła wisiorek na co ta odpowiada żartobliwie, że "glina patrzy jej na ręce". Rick mówi jej, że dawne zasady już nie obowiązują. W tym momencie sztywni przebijają się przez pierwsze sklepowe drzwi. Grupa udaje się na dach i stara się opracować jakąś drogę ucieczki. Rick wymyśla pewien plan. Rick i Morales wciągają do budynku jednego trupa. Gdy Rick ma go poćwiartować zatrzymuje się i wyciąga portfel denata. Razem z grupą oddają mu swego rodzaju cześć. Rick ćwiartuje go a potem razem z Glennem smarują się flakami zombie. Rick i Glenn wychodzą na ulicę naśladując ruchy zimnych. Plan się powodzi i sztywni nie wyczuwają, że są żywi.

W obozie pod Atlantą Amy - siostra Andrei chodzi poddenerwowana jednak nikt nie podziela jej zmartwień. Shane zajmuje się Carlem - synem Lori. Nagle przebrzmiewa sygnał z radia. T-dogowi udaje się przekazać, że utknęli w domu towarowym. Shane decyduje, że nie będą ich ratować bo to by tylko naraziło resztę grupy. Amy kłóci się z Shanem.

Rick i Glenn dalej przedzierają się przez miasto. Jednak zaczyna padać deszcz, który zmywa z nich flaki. Zombie rozpoznają zapach świeżego mięsa i zaczynają ich gonić. Bohaterowie przeskakują przez bramę jednak niektórzy sztywni także się tam przedostają. Śmiałkom udaje się jednak wsiąść do samochodu dostawczego. Glenn uruchamia alarm w sportowym aucie, przy pomocy, którego odciąga uwagę sztywnych od Ricka. Grupa powiadomiona przez Glenna zbiega na dół by wsiąść do samochodu prowadzonego przez Ricka. T-dog ulega rozpaczliwym błaganiom Merle'a i postanawia go uwolnić. Jednak po drodze się potyka i upuszcza kluczyk do kajdanek, który dostał od Ricka. T-dog przeprasza zrozpaczonego Merle'a i zbiega się ratować, jednak wcześniej zakłada na drzwi na dach łańcuch, by zimni nie dostali Dixona. Glenn podjeżdża pod bramę i zwabia zombie odciągając je od przyjaciół. Tymczasem sztywni przebijają się przez drugie drzwi prowadzące do sklepu i wdzierają się do środka. Jednak Rick podjeżdża pod bramę i grupie udaje się wsiąść do auta. T-dog wyznaje im po jakimś czasie, że upuścił kluczyk do kajdanek Merle'a. Końcową sceną tego odcinka jest Glenn, który jedzie sportowym autem pustą drogą przy akompaniamencie wesołej muzyki.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

Niewymienieni w czołówceEdytuj

ZginęliEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwsze wystąpienie - Glenn Rhee.
  • Pierwsze wystąpienie - Andrea.
  • Pierwsze wystąpienie - Jim.
  • Pierwsze wystąpienie - Morales.
  • Pierwsze wystąpienie - T-Dog.
  • Pierwsze wystąpienie - Jacqui.
  • Pierwsze wystąpienie - Merle Dixon.
  • Portal ugo.com przygotował porównanie odcinka "Guts" serialu The Walking Dead z komiksem.[1]
  • Tytuł odcinka "Guts" (ang. wnętrzności, bebechy, jelita) może odnosić się do tego, że Rick i Glenn musieli rozsmarować na swoich ubraniach wnętrzności zombie aby pomóc grupie uciec z Atlanty.
  • Samochód Dodge Challenger, ukradziony przez Glenna, wystąpił wiele razy w serialu Breaking Bad, jest to auto, które Walter White kupił swojemu synowi.
  • Scena, w której Merle Dixon rozpoczyna strzelanie z pistoletu na dachu budynku w Atlancie spowodowała zamieszanie w życiu okolicznych mieszkańców. Nie wszyscy wiedzieli, że w pobliżu kręcone są sceny do serialu i myśleli, że Michael Rooker jest snajperem więc zawiadomili policję. SWAT szybko pojawił się na miejscu i nieporozumienie zostało wyjaśnione.
  • Premiera "Guts" ma obecnie najmniejszy wynik oglądalności, ze wszystkich odcinków The Walking Dead, w Stanach Zjednoczonych.
  • Piosenka na końcu odcinka, gdy Glenn ucieka z Atlanty Dodgem Challengerm, to "I'm a Man" Black Strobe.

BłędyEdytuj

  • Kiedy Rick podnosi w czołgu granat odłamkowy M67 widać wyraźnie, że ma on niebieską dźwignię bezpieczeństwa, oznacza to, że jest to po prostu źle przemalowany granat ćwiczeniowy M69, który normalnie jest całkowicie niebieski. Oryginalne granaty M67 są całe zielone z żółtymi znakami fabrycznymi.
  • Kiedy Rick po raz pierwszy spotyka grupę, Andrea przystawia mu pistolet do twarzy. W zależności od ujęcia kamery palec Andrei, na przemian, znajduję się lub nie na spuście.
  • W scenie w której Morales i Rick rąbią siekierą ciało szwendacza, Morales zakłada osłonę na głowę, w zależności od ujęcia osłona znajduję się na głowie Moralesa lub jej nie ma.
  • Kiedy Rick podaję Moralesowi osłonę na głowę i siekierę, osłona jest czysta, oboje mają też czyste rękawiczki, w następnym ujęciu widać, że rękawice Moralesa i osłona są ubrudzone krwią, i tak na przemian.
  • Kiedy Andrea daje Glennowi swój pistolet, do obrony przed szwendaczami, fartuch Glenna cały pokryty jest wnętrznościami zombie, chwile później, gdy Rick znowu zaczyna rąbać ciało szwendacza, fartuch Glenna jest brudny tylko w połowie.

Linki zewnętrzneEdytuj

  1. Fitzpatrick, Kevin. The Walking Dead Comics-to-TV Comparison:"Guts", Ugo (7 listopad 2010).

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki