FANDOM

  Jane
Jane Season 3.png
Aktor: Christine Lakin
Płeć: Kobieta
Włosy: Brązowe
Wiek: Około 20 lat
Zawód/
zajęcie:
Nieznany
Rodzina: Jamie - siostra, nienarodzone dziecko
Pierwsze
wystąpienie:
Krzywda
Ostatnie
wystąpienie:
Bez Powrotu lub Więzi, które krępują
Odcinek
śmierci:
Bez Powrotu lub Więzi, które krępują
Przyczyna
śmierci:
Pchnięcie nożem przez Kenny'ego lub Samobójstwo poprzez powieszenie
Status: Wybór gracza
Pochodzenie: kaukasko-amerykańskie

Pomyślałam, że "Jaime" byłoby bardzo dobre. Dla chłopca lub dziewczynki.

—Jane do Clementine, podczas nadawania AJ'owi drugiego imienia

Jane jest jedną z głównych postaci występujących w drugim sezonie The Walking Dead i (zależnie od wyboru gracza) może pojawić się też w trzecim. Clementine spotyka ją po raz pierwszy w Howe’s Hardware.

CharakterEdytuj

Przy pierwszym spotkaniu Jane wydaje się powściągliwą osobą, która nie lubi towarzystwa innych ludzi i zawsze troszczy się tylko o swoje dobro. Jednak w dużej mierze jest to maska skrywająca wrażliwą, skromną dziewczynę. Jane jest zaradna, potrafi wykorzystać każdą sytuację przy użyciu sprytu, widać również, że zdołała przywyknąć do świata pełnego zombie. Ma cyniczne podejście do życia  i kieruje się głównie logicznym myśleniem w ważnych sprawach. Zawsze szczerze wygłasza swoje opinie na dany temat, przez co zwykle dochodzi do sporów między nią a resztą grupy.

Uważa, że jedyną szansą na przetrwanie jest samotna tułaczka, bo grupy prędzej czy późnią zdążą się o coś poróżnić i ostatecznie rozpaść, a to może doprowadzić do śmierci jej członków. Jane prawdopodobnie doświadczyła tego więcej niż raz. Szybko dostrzega potencjalny „ciężar” dla grupy, który może jedynie przysporzyć kłopotów w przyszłości; w tym wypadku jest to ciąża Rebecci i zachowanie Sary. Uważa, że jeśli człowiek nie chce albo nie może walczyć o przetrwanie, to powinno się go zostawić, nie zaś ciągnąć ze sobą na siłę. Przez takie podejście większość ludzi uważa Jane nieczułą egoistkę. Mimo wszystko potrafi wykazać zainteresowanie losem Clementine i Alvina Juniora.

Chociaż z reguły mało mówi o sobie i swojej przeszłości, w obecność Clementine i Sary, które przypominają jej zmarłą siostrę, Jaime, sprawia, że Jane zaczyna powoli otwierać się na ludzi, co równa się także z powrotem to bolesnych wspomnień. Mogłoby się wydawać, iż jej moralność jest dość rozchwiana; można to zauważyć, gdy zachęca Clementine do kradzieży lekarstw, twierdząc, że mogłyby przydać się ich grupie, ale po wszystkim żałuje swojej decyzji i tego, że potraktowała Arvo jak zwykła złodziejka ( jeśli oczywiście Clementine zgodzi się zabrać leki).

Przed wybuchem apokalipsyEdytuj

Jane przyznaje się przed Clementine, że była dość niesfornym dzieciakiem. W epizodzie Pośród zgliszczy gracz dowiaduje się o jej młodszej siostrze, Jaime, z którą nieustannie się kłóciła, jak to bywa w przypadku rodzeństwa. Razem każdego lata jeździły do  wesołego miasteczka w Virginii. W trakcie tych wypadów Jane udawała, że nie jest spokrewniona z Jaime i łączą ich zaledwie koleżeńskie relacje. Lubiła także dokuczać swojej siostrze na wszelkie możliwe sposoby, na przykład poprzez chowanie jej zabawek albo wkładanie gumy do żucia do włosów tylko po to, by ostatecznie móc tę gumę usunąć i tym samym zostawić ją z komiczną fryzurą.

Jane mówi także Clementine o tym,  że gdy była niewiele od niej starsza, wypiła całą butelkę słodkiego likieru należącego do jej rodziców. Przekonana, że na dnie znajdują się kryształki cukru, rozbiła butelkę i je połknęła, choć oczywiście były to zwykłe odłamki szkła. Jaime znalazła ją pijaną i krwawiącą na podłodze, po czym wezwała karetkę. Za ten wybryk dostała szlaban na pół roku, a ponieważ resztki szkła nie zostały dokładnie uprzątnięte i ktoś z jej rodziny ciągle na nie nadeptywał, złość na Jane przybierała na sile.

Wybuch apokalipsyEdytuj

Niewiele wiadomo o jej życiu, gdy pracowała dla społeczności Carvera, zostaje jedynie wspomniane, że znaleźli ją szwendającą się w okolicach Hower’s Hardware. Była pokryta wnętrznościami trupów, co, jak się później okazało, stanowiło formę kamuflażu. Gracz dowiaduje się również, jakoby ona i Troy zawarli układ (prawdopodobnie układ sfery seksualnej) i pomagali sobie w ucieczce od społeczności.

Wybory związane z JaneEdytuj

Clementine w ostatnim epizodzie musi zdecydować, z kim wyruszy w dalszą drogę - z Jane czy z Kennym. Między wspomnianą dwójką wywiązuje się walka po tym, jak Jane oznajmia, że AJ nie żyje. W końcowej fazie potyczki Kenny przyciska jej nóż do klatki piersiowej, a Clementine może wtedy:

Odwrócić wzrok: Jeśli Clementine nie strzeli do Kenny’ego, ten zabije Jane jej własnym nożem. Po wszystkim będzie zapewniał, że stracił nad sobą kontrolę i błagał o śmierć. Clementine może wtedy do niego strzelić lub nie. Niezależnie od decyzji wkrótce rozlegnie się płacz dziecka zwiastujący, iż AJ jednak żyje. W przypadku jeśli Clementine zdecydowała się oszczędzić Kenny’ego, może wyruszyć z nim w dalszą podróż albo nazwać go szaleńcem i zostawić.

Strzelić do Kenny’ego: Jeśli Clementine strzeli do Kenny’ego, Jane będzie później przyglądać się ich ostatniemu pożegnaniu, do czasu, aż z pobliskiego samochodu zacznie dochodzić płacz dziecka. Jane zacznie przepraszać Clementine za kłamstwo, broniąc się tym, że chciała jedynie jej pokazać, do czego zdolny był Kenny. Gracz może przyznać jej rację i wyruszyć z nią w drogę lub odejść bez niej.

Powrót do Howe's Hardware

Jeśli Clementine przebaczy Jane, ta niezwykle się ucieszy i razem zaczną rozważać powrót do Howe’s Hardware. Miejsce będzie w o wiele gorszej kondycji od momentu, w którym jej opuścili, jednak uda im się znaleźć jedzenie dla Alvina Junior. Jane proponuje, by zatrzymały się tam na jakiś czas. Wkrótce u progu ich nowego schronu zjawia się małżeństwo z synem. Proszą o pomoc, gdyż znaleźli się w trudnej sytuacji i z pewnością nie uda im się przetrwać. Jane, po wysłuchaniu ich historii, jest sceptycznie nastawiona, bo według niej mogą okazać się zagrożeniem. Jeśli Clementine ich odprawi, Jane jej za to podziękuje i będzie się zastanawiać, czy jeszcze tu wrócą. W przypadku gdy Clementine zdecyduje się ich przygarnąć, jej towarzyszka nadal będzie podejrzliwa i rozkaże mieć oko na nowo przybyłych, zważywszy iż w spodniach mężczyzny wyraźnie widać pistolet.

Clementine odchodzi z AJ

Nieznane są losy Jane, jeśli Clementine ją opuści. Można jedynie wywnioskować, że dowie się o ciąży i prawdopodobnie i tak popełni samobójstwo.

Sezon 3Edytuj

Jane nadal mieszka z Clementine i Alvinem Juniorem w Howe’s Hardware. Rozmawiają o rodzinie, która okradła ich z zapasów ( stanie się tak niezależnie od wyboru podjętego w sezonie drugim) i o wzmocnieniu swojego schronu, zanim zostaną zaatakowane przez bandytów. Jane wspomina również, że nie czuje się dobrze ostatnimi czasy, więc wraca do środka, by odpocząć. Gdy później Clementine odwiedza biuro Carvera, chcąc zapytać, czy u Jane wszystko w porządku, okazuje się, że jej przyjaciółka popełnia samobójstwo. Powiesiła się na linie i stała się szewndaczem. Clementine nie wie, co mogło być przyczyną tak drastycznego kroku, ale ostatecznie znajduje na podłodze test ciążowy z wynikiem potwierdzającym ciążę. Jane spodziewała się dziecka po tym, jak uprawiała seks z Lukiem. Clementine może ją zastrzelić i skrócić jej niedolę albo zostawić.

Śmierć Edytuj

Bez powrotu ( zależne od wyboru gracza)

Zabita przez

  • Kenny’ego
  • Clementine ( przyczyniła się do jej zabicia)

Więzi, które krępują - część 1

Zabita przez

  • Siebie ( samobójstwo)
  • Clementine ( pośmiertnie, gdy była już zombie, zależne od wyboru gracza)

Postacie zabite przez Jane:

  • Jaime (pozwoliła jej umrzeć)
  • Troy
  • Sarah ( pozwoliła jej umrzeć)
  • Vitali
  • Kenny (przyczyniła się do jego śmierci)
  • Jej nienarodzone dziecko (wskutek popełnienia samobójstwa)
  • Niezliczona ilość zombie i innych ludzi

Ciekawostki Edytuj

  • Jane i Kenny to jedynie postacie, które mogą mieć trzy statusy: nie żyje, zombie, nieznany.
  • W niewykorzystanych materiałach audio Jane opowiada Clementine nieprzyzwoity żart o owcy.
  • Jeśli Clementine będzie milczeć w momencie, w którym będzie miała zdecydować o losie rodziny, Jane ostatecznie okaże łaskę i zaprosi ich do środka.
  • Samobójstwo Jane jest dość ironiczne, zważywszy na to, że wcześniej oskarżała swoją siostrę o popełnienie tego samego czynu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki