FANDOM

  Laurie Holden
Laurie Holden TWD.jpg
Rola Andrea
Zawód aktorka
Imię i nazwisko Heather Laurie Holden
Data urodzenia 17 grudnia 1972
Miejsce urodzenia Los Angeles (Kalifornia, USA)
Lata aktywności od 1980
Laurie Holden Galeria

Laurie Holden - aktorka, która zagrała postać Andrei w serialu The Walking Dead. Za tę rolę otrzymała nagrodę "Saturn" w 2013 roku za najlepszą postać drugoplanową, oraz w 2011 nominacje do niej. Swoją karierę zaczęła w 1980 roku, grając w serialu "Kroniki Marsjańskie" jako Marie Wielder. Jako nastolatka wygrała nagrodę "Look of the Year" w Toronto. Jest córką Larry'ego Holdena i Andrienne Ellis którzy rozwiedli się gdy Laurie miała 5 lat.

BiografiaEdytuj

Laurie Holden urodziła się 17 grudnia 1972 roku w Los Angeles, w USA. Jest córką Larryego Holdena oraz Adrienne Ellis. Gdy miała 5 lat, rodzice rozwiedli się, a matka ponownie wyszła za mąż za reżysera Michaela Andersona. Odtąd Laurie dzieliła czas pomiędzy Los Angeles oraz Toronto. Jako nastolatka wygrała edycję konkursu dla modelek "Look of the Year" w Toronto. Po rozpoczęciu studiów na McGill University w Montrealu (ekonomia) przeniosła się na UCLA i ukończyła dyplom z zakresu aktorstwa w 1993. Jest najbardziej znana z roli Marity Covarrubias w "The X-Files" oraz jako Mary Travis w "The Magnificent Seven".

Źródło: http://filmweb.pl

FilmografiaEdytuj

  • 2010: The Walking Dead
  • 2007: Mgła
  • 2006: Silent Hill

CiekawostkiEdytuj

  • Jest wnuczką słynnej w latach 40-tych aktorki Glorii Holden.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki