Fandom

The Walking Dead Wiki

Merle Dixon (Serial TV)

383strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij
  Merle Dixon
Merle3x15.png
Aktor: Michael Rooker
Płeć: mężczyzna
Włosy: siwe
Wiek: ok. 45 lat
Zawód/
zajęcie:
wojskowy (przed WE)
dealer narkotykowy (przed WE)
strażnik (po WE)
Rodzina: Daryl Dixon - brat
Will Dixon - ojciec
(bezimienna) - matka
Jess Collins - wuj
Pierwsze
wystąpienie:
"Guts"
Ostatnie
wystąpienie:
"This Sorrowful Life"
Odcinek
śmierci:
"This Sorrowful Life"
Przyczyna
śmierci:
postrzal w klatkę piersiową przez Gubernatora
dźgnięty nożem w głowę przez Daryla (zombie)
Status: nie żyje
Okres życia: od "Guts" do "This Sorrowful Life"
Pochodzenie: amerykańskie
Vlcsnap-2014-01-25-14h25m07s154.png
Vlcsnap-2014-01-25-14h33m40s162.png

Nie poznałem powodów, dla których robiłem te wszystkie rzeczy. Nigdy ich nie znałem. Jestem cholerną tajemnicą dla samego siebie.

— Merle do Ricka

Merle Dixon - jeden z ocalałych z apokalipsy występujący w serialu The Walking Dead. Razem z młodszym bratem, Darylem, należy do obozu ocalałych założonego pod Atlantą. W większości osób z grupy wzbudza strach, zachowuje się agresywnie, rasistowsko i jest nieobliczalny.

Brak miłości ze strony rodziców sprawił, iż Merle postanowił działać przeciwko społeczeństwu, co doprowadziło do tego, że często osadzany był w ośrodkach dla młodocianych. Dixon opiekował się bratem i wmawiał mu, że zawsze musi polegać tylko na sobie. Pod koniec trzeciego sezonu, Merle mówi bratu, że szuka metamfetaminy. Żartuje: Tak, wiem. I nie przewracaj mi życia do góry, kiedy wszystko jest takie słodkie. Prawda?"

Gdy Merle stał się prawie dorosły, prawdopodobnie porzucił rodzinę i zostawił brata z ojcem. Później zapisał się do wojska. Co wyjaśnia jego umiejętności taktyczne, dużą siłę fizyczną i umiejętność strzelania z broni palnej. Podczas służby w wojsku uderzył sierżanta i został osadzony w więzieniu na szesnaście miesięcy.

Po apokalipsieEdytuj

Tuż po rozpoczęciu apokalipsy dołączył on do obozu ocalałych pod Atlantą, gdzie był postrachem dla innych. Podczas jednego z wypadów do miasta wraz z pozostałymi natrafia na Ricka, przez co zwracają uwagę zombie. W wyniku nieporozumień Merle zostaje za pomocą kajdanek przykuty do rury przez Ricka, na dachu jednego z budynków. Po chwili z powodu szwendaczy wszyscy muszą uciekać. W międzyczasie Theodore próbuje uwolnić Merle'a i wraz z nim bezpiecznie opuścić budynek, jednakże przez przypadek upuszcza on klucze od kajdanek, które następnie wpadają do rury i nie ma żadnej szansy na ich odzyskanie. T-Dog przeprasza Merle'a za to co zrobił po czym go opuszcza. Uwięziony mężczyzna po paru godzinach osamotnienia postanawia odciąć sobie rękę dzięki pile, która leżała obok. Schodzi po schodach na dół gdzie przypala sobie ranę. Później poznaje Gubernatora, który pomaga mu przy opatrzeniu rany. Po jakimś czasie Merle dorabia sobie sztuczną rękę z ostrzem.

Przed śmiercią

Merle postanowił wydać Michonne w ręce Gubernatora, jednak w drodze do jego siedziby, pod wpływem rozmowy z kobietą, Merle się rozmyśla. Prawdopodobnie dochodzi do wniosku, że Gubernator go zepsuł. Odkąd dołączył w jego szeregi, zabił 16 osób, czego wcześniej nie robił. Postanawia uwolnić Michonne z auta, a sam rusza na spotkanie z Gubernatorem. Udaje mu się zabić 8 żołnierzy, ale sam zostaje zastrzelony.

Zabite ofiary

  • Niezliczona ilość zombie
  • Gargulio
  • 16 osób od wybuchu epidemii

WystąpiłEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Nigdy nie jest powiedziane jakoby Merle miał być wierzący, jednak w odcinku I Ain't a Judas podczas rozmowy z Hershelem, gdy starzec wyciągnął Biblię i zaczął cytować jeden z wpisów, Merle bez trudu go rozpoznał i dokończył. Mówił później, że jedyne co jest Woodbury a brakuje mu tutaj to biblioteka. Możemy więc wnioskować, że nie jest zupełnym ignorantem i lubi czytać.

Wypowiedział słynny cytat-"Może jeszcze naszczasz mi do ucha i powiesz, że to deszcz?" ~wypowiedź kierował do swojego brata

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki