FANDOM

Ten artykuł dotyczy postaci z komiksu. Zobacz też: postać z serialu.
  Negan
Negan.png
Płeć: Mężczyzna
Włosy: Czarne
Wiek: Wczesne 40
Zawód/
zajęcie:
Handlarz używanymi samochodami (przed apokalipsą)

Trener szkolny (przed apokalipsą)

Były lider Zbawców (apokalipsa)
Rodzina: Lucille (Here's Negan) - była żona (nie żyje)

Sherry - była "żona"

Amber - była "żona" (nie żyje) Bezimienne 4 byłe "żony"

Bezimienna była kochanka
Pierwsze
wystąpienie:
Zeszyt 100
Status: Żyje
Okres życia: #100
Pochodzenie: amerykańskie

Negan - jedna z głównych postaci i antagonista komiksu The Walking Dead oraz główny protagonista w "Here's Negan". Jest byłym liderem Zbawców. Wykorzystuje swój autorytet oraz ludzi, by terroryzować Hilltop oraz Królestwo, a następnie Alexandrie.

Gdy Alexandria, Królestwo i Hilltop łączą się i rozpoczynają konflikt przeciwko Zbawcom, a wojna się skończyła, Sanktuarium przejął Dwight, były porucznik i dezerter, biorąc ciężar władzy nad Zbawcami, chętny do współpracy z pozostałymi miastami i założeniu z nimi szlaków handlowych. Negan zostaje wtedy uwięziony i żyje w klatce w piwnicy pod domem Ricka.

CharakterEdytuj

Negan jest luźnym, wesołym, brutalnym człowiekiem który uwielbia przemoc i chaos. Jest bardzo inteligenty i logicznie myślący, posiadający smykałkę do kontrolowania i manipulowania ludźmi. Jest mocno przywiązany do wulgarnego języka i ofensywnych komentarzy, oraz posiada chore, perwersyjne poczucie humoru, wydający się lubić reakcję szoku. Jego charyzmatyczna osobowość oraz despotyczne podejście pozwalają mu z łatwością zastraszyć zarówno przyjaciół jak i wrogów.

Możliwe, że wynikające z jego lat jako trener szkolny, ma do siebie pedantyczną naturę, rozkoszując się pomaganiem innym w odnajdywaniu swoich celów, ideii i uczuć. Wykazuje głębokie chwile mądrości gdy doradza ludziom, spostrzega abstrakcje które inni mogli ominąć.

Wbrew jego niepohamowanej i brutalnej natury, Negan potrafi być bardzo rozsądny na rzecz praktyczności, na przykład gdy oszczędził Carla po to, żeby utrzymać dobre relacje z Rickiem, pomimo tego, że zabił kilku Zbawców.

Negan posiada uczucie sympatii pod jego zimnym zewnętrzem, a nawet poczucie honoru które doprowadza go do bycia odrażonym do pewnych czynów wobec słabych, takich jak gwałt. Wierzy, że jego przerażające metody trzymania ludzi w ryzach, takie jak przypalanie twarzy tych, którzy łamią zasady oraz używanie strachu żeby utrzymać ludzi poddanymi są po to, aby uzasadnić większe dobro, przy czym trzyma się własnych zasad etycznych.

Stanowczo wierzy w pogląd, że silniejsi istnieją po to, aby chronić bezbronnych. Dla przykładu, Negan zabił jednego ze swoich ludzi po tym, gdy próbował zgwałcić Holly, twierdząc przy tym, że jeśli jego ludzie będą popełniać gwałt, to ich cel odbudowania cywilizacji nigdy się nie spełni.

Nakrzyczał również na Dwighta za odważenie się pobicia "bezbronnego dziecka", a nawet traci cierpliwość do innego przywódcy, który pozwala na szerzenie się gwałtu w swoim oddziale, nazywając ich czymś gorszym niż człowiekiem, najwyraźniej nie dostrzegając hipokryzji. Pomimo jego dziwnym sposobie okazywania sympatii przyznaje, że ma problemy z poprawnym odczuwaniem emocji przez utratę kogoś bliskiego.

HistoriaEdytuj

Przed ApokalipsąEdytuj

Negan przed apokalipsą zombie, najprawdopodobniej mieszkał gdzieś w pobliżu stanu Virginia.

Mężczyzna ten był nauczycielem w szkole. Nim świat pogrążył się w chaosie, Negan był nauczycielem wychowania fizycznego w amerykańskiej szkole. Mężczyzna interesował się sportem, a do tego zapraszał swoich uczniów na gry zespołowe takie jak ping pong do swojego, prywatnego domu. Dorabiał również jako sprzedawca używanych samochodów. Najprawdopodobniej właśnie to doświadczenie sprawiło, że Negan jest bardzo dobry w obszarze kontaktów międzyludzkich, naginając rozmówców do swojej woli. Negan był częścią przeciętnego amerykańskiego małżeństwa. Mężczyzna zdradzał swoją żonę z kochankami. Dopiero gdy ta zachorowała na raka, nauczyciel wychowania fizycznego zdał sobie sprawę, jak bardzo zależy mu na kobiecie o imieniu Lucille.

Lucille umiera w szpitalu, podczas wybuchu epidemii zombie. Negan do samego końca pozostaje przy jej łóżku, aż ta nie zamienia się w żywego trupa. Bardzo możliwe, że to właśnie to doświadczenie wyprało mężczyznę ze zdolności od odczuwania, empatii oraz współczucia.

Postacie
RickCarlLoriJudithJeffrey
MorganDuane
AndreaSophiaGlennDaleBenBillyCarolAllenDonnaShaneAmyJim
TyreeseChrisJulie
MaggieHershelBilyPatriciaOtisRachelSusieLaceyArnoldShawn
AxelAndrewDexterThomas
MichonneMikeTerry
LilyBobGloriaHapMariannePennyBrianCaesarScottWesDennyLouJamesonJaredSmittyTomRedAliceGusGabrielRudyDanielRaymondJamesBruceCurtisSamStevensEugeneHarold
EugeneGabrielRositaAbraham
ChrisTheresaAlbertDavidGregCharlie
AaronHeathMikeyPaulaAnnieSiddiqAnnaCarlosJuliaVincentPaulBarbaraDariusErinJoshOliviaNicholasDeniseJohnHollyEricSpencerDouglasJessieRonTobinBrucePeterReginaScott
Derek
PaulEarlHarlanBriannaJohnyAlexMarcoHershelLouieDanteEduardoWesleySamuelRollandBrianWesBrandonMortonOscarKenLarryTammyGregoryDougKalEthan
DwightNeganTaraJohnSherryMarkLauraGavinAmberCarsonDonnieMikeDavisGaryDavidConnorSeth
BenjaminGusWilliamZacharyTaylorTaylorEzekielMarcusRichard
MagnaYumikoKellyConnieLukeBernie
LydiaBetaAlphaJoshua
Pete
Claudia
ButtonsShiva

Więcej z Fandomu

Losowa wiki