FANDOM

Nowy Dzień - pierwszy epizod gry The Walking Dead studia Telltale Games. Scenariusz napisany został przez Sean'a Vanaman'a.

Opis fabułyEdytuj

Epizod zaczyna się na autostradzie wylotowej z Atlanty, kiedy były nauczyciel historii - Lee Everett jest w drodze do więzienia za zabójstwo senatora, który miał romans z jego żoną.

Oficer policji usiłuje nawiązać z nim kontakt, pytając dlaczego nie próbuje on go przekonać, że "nie on to zrobił". Tłumaczy to bohaterowi mówiąc, że zwykle przyszli więźniowie usiłują udowodnić swoją niewinność i, będąc zaskoczonym, że sam Lee tego nie robi. Lee odpowiada, że "nie jest jednym z gości, którzy mówią coś takiego" (wybór). Policjant, próbując utrzymać rozmowę z bohaterem, ignoruje komunikat centralii płynący z radio, proszący od wsparcie dla jednostek 10-34. Obok radiowozu, na drodze w przeciwną stronę przejeżdża kolumna wzywanego wcześniej wsparcia. Lee zostaje przez oficera zapytany o pracę i żonę, co okazuje się dla bohatera wrażliwym tematem, gdyż ten nie odpowiada, nawet na komentarz policjanta o "ślubie z niewłaściwą kobietą". Podczas gdy kierujący opowiada kolejną historię o podejrzanym, płaczącym o swojej niewinności. Nad radiowozem przelatuje policyjny helikopter wraz z kolejną kolumną samochodów policyjnych nadjeżdżających w stronę miasta. Jednocześnie, kolejny komunikat operatora dotyczący przysłania pomocy, tym razem w zamieszkach, pojawia się w radio, które policjant wyłącza chwilę później. Lee pyta "czy tamten gość był niewinny", na co policjant odpowiada, że "złapali sukinsyna na gorącym uczynku, kiedy dźgał i kroił nożem swoją żonę, dokładnie w momencie wejścia naszych". Policjant z obrzydzeniem tłumaczy, że płacz to powszechna technika, razem z tekstem "o końcu ich życia". Próbując przytoczyć inną, śmieszniejszą, jak sam twierdzi, historię, odrywa wzrok od drogi, wjeżdżając w tym samym w szwendacza, który zbyt późno zauważony przez pasażerów powoduje wypadek radiowozu. Tracąc przyczepność, samochód wypada z drogi, staczając się w pobliski las. 

Po zabiciu przemienionego w zombie policjanta nasz bohater spotyka Clementine -małą dziewczynkę, która od początku apokalipsy chowała się w swoim domku na drzewie, a następnie Shawn'a Greene'a, który zabiera ich na farmę należącą do jego rodziny. Lee spotyka tam ojca Shawn'a - Hershela , a także Kenny'ego, jego żonę- Katjeę i ich syna - Kenny'ego Juniora, na którego mówią Duck.

Wybory w grzeEdytuj

Ta lista zawiera wybory dokonywane przez graczy w trakcie Pierwszego Epizodu.

Uczciwość: Czy powiedziałeś prawdę Hershel'owi?

  • Okłamało Hershela - 37%
  • Powiedziało mu prawdę - 63%

Ratunek: kogo ocaliłeś?

Lojalność: czyją stronę wziąłęś?

Litość: oddałeś Irene pistolet? 

  • Odmówiło - 53% 
  • Oddało pistolet - 47%

Ratunek: kogo ocaliłeś?