FANDOM

  Philip Blake
"Gubernator"
GubernatorTWD
Aktor: David Morrissey
Płeć: mężczyzna
Włosy: brązowe, posiwiałe
Wiek: około 40
Zawód/
zajęcie:
Nieznany
Rodzina: Sarah Blake - Żona (Nie żyje)

Penny Blake - Córka (Nie żyje)

Brian Blake - Brat (nie żyje)
Pierwsze
wystąpienie:
"Walk With Me"
Ostatnie
wystąpienie:
"What Happened and What's Going On" (halucynacje)
Odcinek
śmierci:
"Too Far Gone"
Przyczyna
śmierci:
Przebity mieczem przez Michonne, postrzelony w głowę przez Lilly.
Status: Nie żyje
Okres życia: "Walk With Me" do "Too Far Gone"
Pochodzenie: amerykańskie
GovStabbed
GovDies
Albo nie mordujesz i sam jesteś martwy, albo zabijasz i żyjesz dalej"

—Philip do Glenna, w trakcie uwięzienia go w Woodbury.

Philip Blake (Gubernator). Jeden z ocalałych z apokalipsy zombie. Założyciel i lider Armii Woodbury, a zarazem samozwańczy burmistrz tego miasteczka. Uratował brata Daryla, Merle'a i zwerbował go do swojej grupy. Philip ma jednak swoją drugą stronę. Śmierć jego rodziny zmieniła go w potwora. Każdego ocalałego z innej grupy traktuje jako poważne zagrożenie, nie cofnie się przed torturami by wyciągnąć cenne informacje lub dla zemsty. Jego usprawiedliwieniem tego jest stwierdzenie, że jego córka Penny wciąż by żyła, gdyby był taki od początku.

Wygląd i osobowośćEdytuj

Gubernator to wysoki biały mężczyzna z brązowymi, nieco posiwiałymi włosami i zarostem. Jego cechą charakterystyczną jest opaska na prawym oku.
Jest sporym zagrożeniem dla grupy ocalałych. Zabił Merle'a i Andreę, poza tym dużą grupkę ze swojego osiedla dla ocalałych. Główny zły charakter w trzecim sezonie i czwartym. Pragnie zemsty dla całej grupy Ricka, zwłaszcza Michonne, która pozbawiła go oka. Jednakże w ostatecznym rozrachunku zabija Hershela kataną Michonne, odcinając mu  głowę. Niszczy część więzienia powodując tym chaos wśród całej niemal grupy, być może zginął z rąk Lilly, choć jego dokładna śmierć nie jest pewna.

Przed apokalipsąEdytuj

Urodził się w miejscowości Waynesboro w stanie Georgia. Studiował na University of Georgia. Był synem Eda (Szkoto-Irlandczyk) i Rosie (Meksykanka) Blake'ów. Miał młodszego o 3 lata brata Philipa. Upił się pierwszy raz w wieku 13 lat razem z Philipem. Nawet wtedy Philip miał mocniejszą głowę niż Brian. 

Po rozwodzie z Jamajką Jocelyn przeprowadził się do swoich rodziców którzy obecnie mieszkali w miasteczku emeryckim.

Po apokalipsieEdytuj

Po wybuchu epidemii staruszków ewakuowano. Brian został sam i zabarykadował się w ich domu. Kilkukrotnie przemawiał do nieumartych z miernym skutkiem. Został odnaleziony przez Phillipa gdy ten chciał sprawdzić co z jego rodzicami.

Po nieudanej podróży do Atlanty, Philip, Brian, Penny i Nick (przyjaciel z dzieciństwa) odnaleźli spokój w starej posiadłości. Ich sielanka nie trwała jednak zbyt długo gdyż dom najechali bandyci. Nick i Phillip odbili posiadłość lecz Penny została postrzelona. Phillip omal nie zabił Briana wymierzając mu kilkadziesiąt kopniaków w klatkę piersiową. Nie mogąc pogodzić się ze śmiercią swojej córki przywiązał jej nieumarłe ciało i czytał jej bajki. 

Brian, Nick i Philip postanowili opuścić posiadłość, mimo protestów Phil zabrał córkę ze sobą. Niestety auto popsuło się przy znaku "Woodbury - 2 mile" Gdy przybyli do miasta zobaczyli grupkę ludzi kręcącą się wokół prowizorycznych barykad. Pozwolono im wziąć 2 mieszkania w jednym zamieszkali Phillip, Brian i Zombie Penny. Nick wolał się trzymać z dala od Phillipa którego uznał za opętanego przez szatana. Pewnego dnia Phillip przyszedł do domu i bardzo szybko wszedł do Pralni gdzie zamknął zakneblowaną Penny. Brian usłyszał mlaskanie i ciamkanie. Gdy sprawdził co się dzieje w Pralni okazało się że Phillip dokarmia Penny zwłokami. 

Kilka dni później Nick wpadł do mieszkania recytując psalm, złapał strzelbę załadował ją i wyszedł. Brian podążył za nim. Okazało się że Phillip złapał, zakneblował jakąś kobietę i ciągnie ją teraz do lasu. Nick strzelił w niego przy okazji zabijając kobietę. Gdy Brian zobaczył makabryczny widok zabił Nicka i pozwolił nieumarłym przyciągniętym z lasu odgłosami strzałów zjeść ich ciała. Brian uciekł,a następnego dnia kilku uciekinierów z Gwardii Narodowej próbujących przejąć władzę w Woodbury zwołało zebranie w Ratuszu. Brian zastrzelił ich przywódcę i razem z Martinezem przejęli kontrole w Mieście. Brian chcąc upodobnić się do swojego brata przyjął jego imię.

CiekawostkiEdytuj

  • W 10 odcinku 3 sezonu pierwszy oddaje strzał zabijając Axela. później tylko pudłuje.
  • Mało tego - celuje z karabinu pustym oczodołem.
  • W serialu Penny to córka Gubernatora, zaś w komiksie to jego bratanica ( jednak traktuje ją jak własną córkę).
  • Serialowy gubernator ma 40 lat, opaskę na prawym oku, jasno-brązowe włosy, obie ręce i nazywa się Philip. Jego komiksowy odpowiednik ma 35 lat, nazywa się Brian, posiada opaskę na lewym oku, ciemno-brązowe włosy sięgające do szyi i nie ma prawej ręki (Michonne ucięła mu ją, torturując go).
  • Także ich śmierć jest różna: w serialu Philip w czasie walki z Rickiem zostaje przebity mieczem Michonne, a potem po walce zastrzelony przez Lilly, natomiast w komiksie umiera zastrzelony przez Lilly Caul podczas strzelaniny.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet