FANDOM

Prey
Sezon 3, Odcinek 14
S03E14TWD Prey.png
Data emisji 17.03.2013
(AMC, USA)

19.03.2013
(FOX, Polska)

Scenariusz Evan T. Reilly
Glen Mazzara
Reżyseria Stefan Schwartz
Oglądalność 10.84 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Arrow on the Doorpost"
następny →
"This Sorrowful Life"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes
Sarah Wayne Callies jako Lori Grimes*
Laurie Holden jako Andrea
Norman Reedus jako Daryl Dixon*
Steven Yeun jako Glenn Rhee*
Lauren Cohan jako Maggie Greene*
Chandler Riggs jako Carl Grimes*
Danai Gurira jako Michonne
Michael Rooker jako Merle Dixon*
David Morrissey jako Gubernator
a także:
Melissa McBride jako Carol Peletier*
Scott Wilson jako Hershel Greene*
Dallas Roberts jako Milton Mamet
Chad Coleman jako Tyreese
Sonequa Martin-Green jako Sasha
Jose Pablo Cantillo jako Caesar Martinez
* nie występują w tym odcinku
Zdjęcia z odcinka

"Prey" – czternasty odcinek trzeciego sezonu serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odcinka odbyła się 17 marca 2013 roku na kanale stacji AMC. Polska premiera miała miejsce na kanale FOX 19 marca 2013 roku.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

Odcinek rozpoczyna się od retrospekcji. Widzimy Michonne i Andreę przy ognisku w lesie. Do drzewa przywiązani są dwaj szwendacze Michonne. Andrea pyta się kobiety skąd ich ma, jednak ta nie chce o tym rozmawiać. Odpowiada jedynie, że zasłużyli sobie na taki los i nigdy nie byli dość ludzcy, po czym odchodzi od paleniska. Następnie jedna scena płynnie przechodzi w drugą i widzimy Gubernatora przygotowującego salę tortur.

W Woodbury siły zbrojne przygotowują się do wojny. Milton zastaje Philipa gdy ten przygotowuje narzędzia do tortur. Gubernator wyśmiewa poglądy kolegi na temat tego, że "sztywni mają w sobie jeszcze iskrę dawnego życia". Milton nie chce już być obojętny na krzywdę innych i być ślepo posłuszny Gubernatorowi. Wyjawia Andrei, że nawet jeśli Rick spełni żądania Philipa, ten i tak zaatakuje więzienie. Pokazuje kobiecie przez szyb wentylacyjny jak Blake przygotowuje narzędzia tortur. Milton proponuje Andrei by uciekła z miasteczka i ostrzegła mieszkańców więzienia, jednak ta odmawia mówiąc, że sama musi zabić Gubernatora. Milton jest sceptycznie nastawiony do jej pomysłu. Kobieta chce zastrzelić Philipa przez kratkę w szybie wentylacyjnym, ale powstrzymuje ją Milton. Andrea decyduje się wyruszyć do przyjaciół z Atlanty. Proponuje Miltonowi to samo, lecz ten woli zostać w Woodbury. Wychodząc natrafia na Martineza i musi mu oddać broń i naboje. Zataja przed nim to, że ma nóż. Przedostaje się przez bramę strzeżoną przez Tyreesa i Sashę. Mówi im, że Gubernator nie jest taki jaki się wydaje. Wydostaje się i biegnie w stronę więzienia. Sasha i Tyreese mówią Blake'owi i Martinezowi o Andrei. Ukrywają tylko to co powiedziała o Gubernatorze. Philip i Milton rozmawiają. Blake odkrywa, że przyjaciel go zdradził i powiedział Andrei o umowie i o Michonne. Jest wściekły. Grupa Tyreesa rozmawia. Allen nie chce żeby reszta grupy zniszczyła ich dobrą pozycję w miasteczku. Kłóci się z Tyreesem.

Andrea nie zważając na sztywnych ani na inne zagrożenia biegnie do więzienia. Mija ją auto z Woodbury. W ostatniej chwili chowa się w lesie. Zostaje tam zaatakowana przez zombie, ale udaje jej się wyjść z tego bez szwanku.

Martinez razem z grupą Tyreesa i Shumpertem wybierają się do zastawionej przez nich pułapki na zombie. Tyreese odmawia współpracy gdy okazuje się, że złapane zombie posłużą w czasie ataku na wiezienie. Gdy Martinez mówi im, że Gubernator ich za to wypędzi Allen zgadza się by kontynuować. Pomiędzy Tyreesem i Allenem dochodzi do bójki. Ty chce wrzucić go do dziury z zimnymi ale w ostatniej chwili rezygnuje i wciąga Allena z powrotem na ziemię.

Wykończona Andrea ciągle zmierza w kierunku więzienia. Na pustym polu zauważa ją Gubernator. Jeździ dookoła jej autem próbując ją złapać ale Andrei udaje się ukryć. Idzie samotnie przez las. Ukrywa się w ruinach jakiegoś domu. Gubernator również się tam znajduje. Zaczyna wołać ją po imieniu i namawiać by wróciła do Woodbury-jej nowego domu. Gdy nie odpowiada zaczyna tłuc szyby za, którymi ta się chowa. Blake szuka jej po całym budynku. Andrea chowa się w różnych miejscach. Na Blake'a napadają sztywni a Andrea wykorzystuje sytuację i biegnie na górne piętro budynku.

W nocy ktoś oblewa benzyną transporter z zimnymi i pułapkę benzyną po czym podpala. Gdy zombie spłonęły odjeżdża.

Andrea wydostaje się z budynku. Dociera pod samo ogrodzenie więzienia i macha do pełniącego wartę Ricka, ale napada na nią Gubernator i zabiera z powrotem do Woodbury. Grimes uznał, że była to kolejna halucynacja i nie zareagował.

Rano Shumpert odkrywa szczątki spalonych sztywnych. Martinez mówi o tym Gubernatorowi. Podkreśla, że to na pewno Tyreese i jego siostra usmażyli szwendaczy. Blake chce by wezwał do niego całą grupę. Gdy Martinez pyta o poszukiwania Andrei Philip mówi, że jej nie znalazł i rozkazuje złapać więcej zombie. Gdy Gubernator rozmawia z grupą Tyreesa tłumaczy im, że sztywni będą służyli tylko do nastraszenia i nie będzie ich wykorzystywał do walki. Tyreese przeprasza i prosi by mogli zostać w Woodbury. Gdy Blake pyta skąd mieli benzynę, Tyreese się dziwi i nie wie o co chodzi. Philip wierzy w ich niewinność i pozwala im zostać. W rozmowie z Miltonem Gubernator przekonuje się, że dawny przyjaciel nie jest mu wierny.

Odcinek kończy się ukazaniem Andrei przypiętej do fotela w sali tortur, którą Gubernator przygotowywał na początku odcinka.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

[ta informacja nie została jeszcze dodana, jeśli możesz, rozbuduj artykuł, klikając w edycję]

Niewymienieni w czołówceEdytuj

ZginęliEdytuj

  • brak

CiekawostkiEdytuj

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki