FANDOM

Opisy członków rodziny Edytuj

Rick Grimes - protagonista serialu AMC The Walking Dead. Ocalały z apokalipsy, mąż Lori, ojciec Carla. Pracował jako zastępca szeryfa w King County, został ranny podczas pełnienia obowiązków służbowych i zapadł w śpiączkę. Obudził się po wybuchu apokalipsy w świecie opanowanym przez zombie. Następnie wyruszył do Atlanty, aby odnaleźć swoją rodzinę, która udała się tam razem z jego przyjacielem, Shanem Walshem, w poszukiwaniu bezpiecznego schronienia. Po odnalezieniu Lori oraz Carla, dołącza do grupy ocalałych, stopniowo staje się ich przywódcą.

Rick7X04-0

Lori Grimes - jedna z głównych bohaterek serialu The Walking Dead. Ocalała z apokalipsy zombie, żona Ricka Grimesa, matka Carla i Judith. Po wybuchy epidemii, przekonana, że jej mąż nie żyje, próbuje znaleźć bezpieczne schronienie dla siebie i syna. Razem z Shanem Walshem, przyjacielem rodziny, rusza do Atlanty. Miasto upada zanim docierają na miejsce, więc Lori, Carl, Shane i inni ocalali tworzą obóz pod Atlantą. W czasie tych wydarzeń kobieta nawiązuje romans z Shanem.

Judith Grimes sezon 7-0
Carl6X10Crop

Carl Grimes - jeden z głównych bohaterów serialu The Walking Dead. Ocalały z apokalipsy, syn Ricka i Lori Grimes. Po wybuchu epidemii, przekonany, że jego ojciec nie żyje, z matką i przyjacielem rodziny, Shanem Walshem, próbuje dotrzeć do obozu uchodźców w Atlancie.

Judith Grimes - jedna z bohaterek występująca w serialu The Walking Dead. Córeczka Lori Grimes. Pierwsze dziecko, które przychodzi na świat po wybuchu apokalipsy. Shane Walsh, z którym Lori miała romans jest biologicznym ojcem dziewczynki.

Niezależnie od faktów Rick kocha Judith za swoją córkę ponieważ Lori była jego żoną. Matka dziewczynki umarła przy porodzie, więc w opiekę nad dzieckiem zaangażowana jest cała grupa.

Charakterystyka członków rodziny Edytuj

Rick Grimes - Rick to mężczyzna o białej karnacji z brązowymi włosami i zarostem. Rick był spokojnym, mądrym człowiekiem, a także dobrym przyjacielem i ojcem, ale często postępował zgodnie z własnymi zasadami moralnymi, co niejednokrotnie powodowało sprzeczki w grupie i narastający stres. W przeciwieństwie do Shane'a jest także naturalnym liderem - to jeden z powodów, który doprowadzał do kłótni pomiędzy nimi. Rick posiada umiejętność udźwignięcia na sobie odpowiedzialności za wiele ludzkich istnień. Stawia sobie jednak cele trudne do zrealizowania. Pomimo wad, jego zdolności walki i opieka nad wszystkimi członkami grupy pozwoliła mu przejąć w niej rolę lidera. Widać, że bardzo troszczy się o swoich przyjaciół i stara się, aby czuli się dobrze, niejednokrotnie pomaga też nieznajomym. Niestety, w pewnym momencie psychika Ricka sypie się, zwłaszcza po śmierci Lori. Mimo to był w stanie wykorzystać swoje zdolności przywódcze i bojowe do utrzymania ludzi przy życiu przez wiele miesięcy po opuszczeniu farmy, udało mu się odnaleźć więzienie - schronienie po tułaczce, która trwała całą zimę. Po śmierci żony Rick staje się bardzo niestabilny emocjonalnie, jest tak aż do momentu, gdy dowiaduje się o istnieniu Woodbury. Mimo, że po śmierci Andrei i zniknięciu Gubernatora Rick zrezygnował z roli przywódcy, to ludzie i tak liczyli na jego zdanie w większości spraw. Po utracie więzienia ponownie staje się liderem grupy.

Lori Grimes - Lori to białoskóra kobieta z ciemnymi, brązowymi i długimi włosami. Jest silna i odważna. Grupie pomaga piorąc ubrania, przyrządzając jedzenie i robiąc inne domowe czynności. Jej obowiązki nie różniły się zbytnio od tych z czasów przed apokalipsą, ponieważ nie pracowała i wychowywała syna. Carl i Rick byli dla niej najważniejsi, lecz gdy stosunki pomiędzy nią a mężem się ochłodziły, skupiła się na Carlu i zachowaniu w nim ludzkich emocji.

Carl Grimes - Carl to przeciętnej budowy nastolatek o niebieskich oczach, brązowych, dłuższych włosach i lekko piegowatej twarzy. W późniejszych odcinkach chłopak traci prawe oko. Przez postępujące sezony można zauważyć, że dojrzewa nie tylko fizycznie ale też emocjonalnie i intelektualnie.

W pierwszym sezonie, Carl przedstawiany jest jako nieśmiały, cichy chłopiec. Komfortowo czuje się tylko w towarzystwie rodziców i trzech członków grupy obdarzonych przez niego sympatią - Shane'em, Dale'em, oraz przyjaciółką w podobnym wieku Sophią. Carla, jako młodego chłopca, przeraża wygląd ówczesnego świata, dlatego szuka poczucia bezpieczeństwa u swoich rodziców. Ukazane jest również, że jest wierzący (gdy Lori prosi go by odmówił swoją codzienną modlitwę).

W sezonie drugim Carl zachowuję swoją nieśmiałość, ale rozwija się w nim zalążek odwagi i wydaję się jakby przyzwyczajony do rzeczywistości, która coraz mniej go przeraża. Chce aktywniej uczestniczyć w życiu grupy i być pomocnym. Podobnie jak większość nastolatków jest czasem nieposłuszny i zbuntowany.

Po postrzeleniu Carl chce udowodnić swoją niezależność i dojrzałość. Po tym jak Sophia, z którą wiązała go widoczna sympatia, zostaje znaleziona martwa w stodole widać, że Carl staje się bardziej oschły i obojętny, czasem wręcz opryskliwy. Po śmierci Dale'a, Carl jest dotknięty wielkim poczuciem winy. Obiecuje sobie, że nie dotknie więcej broni. Aż do czasu gdy jego ojciec mówi mu, że śmierć starca stała się dla Carla lekcją, że w obecnym świecie jeśli chcę się przetrwać, nie wolno patrzeć na podziały takie jak dziecko - dorosły. Carl przełamuje się, i trenuje wraz z Shane'em na strzelnicy.                 

W trzecim sezonie jego umiejętności taktyczne oraz umiejętność obsługi broni palnej rozwijają się. Nie jest już nieśmiałym chłopcem, wykazuje się większą dojrzałością i wyklucza większość zajęć przeznaczonych dla dzieci. Po śmierci jego matki, która odciska znaczące piętno na jego psychice, Carl przechodzi stadium depresji. Znów staje się chłodny i obojętny. W wyniku tego Carl ciągle się doskonali, jest odważny i stara się pomagać ludziom, nawet ryzykując swoim życiem. W czwartym sezonie staję się spokojniejszy, pogodzony z dotychczasowymi zdarzeniami. Pomimo jego niefrasobliwej osobowości,wciąż zachowuje swój bardziej poważny i realistyczny punkt widzenia na świat, np tak jak wtedy, gdy karcił Lizzie za nazywanie szwędaczy imionami i wierzenie, że nie różnią się wcale od żywych ludzi. Dojrzałość Carla pozwala mu zdobyć jego własną broń, którą przyjmuje z honorem starając się nie nadwyrężyć zaufania jego ojca - Ricka.

Judith Grimes - Judith Grimes jest drugim dzieckiem Lori, to pierwsze niemowlę którego narodziny przypadły na czas po Apokalipsie. Jako jedyna nie ma wspomnień o świecie bez okropności zombie, jej rodzice wyrazili nadzieję, że nie będzie żyła w ciągłym strachu, i zaakceptuje świat po Apokalipsie, ponieważ rzeczy które były wcześniej, już nie wrócą. Lori miała bardzo krótkie kontakty seksualne z Shane'em Walshem, najlepszym przyjacielem Ricka, podczas pobytu w obozie w Atlancie zanim dowiedziała się, że jej mąż tak naprawdę żyje. Rick w odcinku Service przyznaje Michonne, że czuje że to nie jego córka. Rick wybacza Lori jej romans z Shane'em. Mimo romansu Rick kocha swoje dziecko, okoliczności poczęcia są dla niego bez znaczenia. W Sezonie 4 Rick przyjął w stosunku do Judith ojcowską rolę.

Nie została nazwana od razu po narodzeniu, dopiero kilka odcinków później Carl zaproponował imię "Judith", na cześć swojej nauczycielki z trzeciej klasy. Wcześniej nazywana była przez Daryla "Zawadiaką" (org. "Little Ass Kicker").   

Śmierci i rany Edytuj

Rick Grimes - Postrzelony w pierwszym odciku 1 sezonu "Days Gone Bye". Wiele razy raniony przez innych bohaterów (m.in. Shane Walsh, Philip Blake, Tyreese, Negan)

Lori Grimes - Wypadek samochodowy w dziewiątym odcinku 2 sezonu "Triggerfinger". Śmierć podczas porodu spowodowana raną na brzuchu w czwartym odcinku 3 sezonu "Killer Within".

Carl Grimes - Postrzelony w drugim odcinku 2 sezonu "Bloodletting" przez Otisa. W dziewiątym odcinku 6 sezonu "No Way Out" Ron odruchowo strzela w oko Carla przez przebicie klatki piersiowej przez Michonne.

Judith Grimes - Dotychczas żadnych uszkodzeń.

Relacje rodziny Edytuj

Przed apokalipsą Lori i Rick nie dogadywali się zbyt dobrze, lecz ciągłe kłótnie zaczęły się w trakcie dorastania Carla. Carl z Rickiem mieli bardzo dobre kontakty, aż do drugiego sezonu serialu, wszystko mniej więcej wróciło do normy w 4 sezonie. Lori bardzo kocha i troszczy się o Carla. Rick traktuje Judith jak swoją córkę, choć wie, że dziewczynka może być dzieckiem jego, zmarłego, najlepszego przyjaciela. Po śmierci Lori po Ricku widać, że bardzo kochał swoją żonę i za nią tęskni.