FANDOM

Ten artykuł dotyczy postaci z serialu TV. Zobacz też: postać z komiksu.
  Shane Walsh
Shane-Walsh.jpg
Aktor: Jon Bernthal
Płeć: mężczyzna
Włosy: czarne
Wiek: ok. 35 lat
Zawód/
zajęcie:
zastępca szeryfa
Rodzina: Jean - babcia
Patty Taylor - była dziewczyna
Judith Grimes - możliwa córka
Pierwsze
wystąpienie:
"Days Gone Bye"
Ostatnie
wystąpienie:
"Made to Suffer" (halucynacje)
Odcinek
śmierci:
"Better Angels"
Przyczyna
śmierci:
pchnięty nożem przez Ricka
zastrzelony przez Carla (zombie)
Status: nie żyje
Okres życia: od "Days Gone Bye" do "Better Angels"
Pochodzenie: amerykańskie
Episode-12-rick-shane-stab9234698562.jpg
Shane death.jpg

Shane Walsh – jeden z głównych bohaterów serialu The Walking Dead. Ocalały z apokalipsy, pracował jako zastępca szeryfa w King County, partner Ricka i jego najlepszy przyjaciel od czasów szkolnych. Po wybuchu apokalipsy, wyruszył z rodziną Ricka, szukać schronienia w obozie uchodźców w Atlancie. Miasto upada zanim docierają na miejsce, więc Shane, Lori, Carl i inni ocalali tworzą obóz pod Atlantą. Shane staje się liderem grupy oraz nawiązuje romans z Lori. Podczas drugiego sezonu staje się głównym wrogiem Ricka, ginie w odcinku Better Angels z jego rąk.

CharakterystykaEdytuj

Shane był partnerem Ricka w Wydziale Szeryfa King County, a także jego najlepszym przyjacielem od czasów liceum. Kiedy wybuchła Apokalipsa (a Rick był w śpiączce) Shane uratował Lori i Carla Grimes, uciekając z nimi w kierunku Atlanty

OsobowośćEdytuj

W pierwszym sezonie Shane był w dużej mierze liderem, prowadził ocalałych do czasu przybycia Ricka, przez resztę pierwszego sezonu i cały drugi był drugim dowódcą ku swojej wyraźnej konsternacji, co budowało napięcia pomiędzy nim a jego przyjacielem. Z biegiem czasu rozwinęła się jego obsesja na punkcie Lori, nie potrafił przyjąć do wiadomości faktu że zostawiła go dla Ricka (którego wcześniej uważała za martwego), chociaż doszło pomiędzy nimi do seksualnych kontaktów. Mimo silnych zdolności przywódczych, umiejętności walki i korzystania z broni palnej (był niegdyś instruktorem strzelania) i instynktów obronnych, Shane jest w dużym stopniu moralnie niestabilny, a w sezonie drugim ma tylko jeden cel: chce, żeby Lori, jej nienarodzone dziecko (które uważał za swoje), Carl i on byli bezpieczni, i nie zawaha się przed niczym, aby to zrealizować. W drugim sezonie Shane z głównego bohatera staje się głównym antagonistą, porzuca swoje koncepcje winy, wstydu i moralnej poprawności na rzecz przetrwania swojego i tych, na których mu zależy. Nie zawaha się nawet mordować swoich sojuszników, zdradza nawet swojego niegdysiejszego najlepszego przyjaciela, co doprowadza do jego upadku.

RelacjeEdytuj

ŚmierćEdytuj

Zabity przezEdytuj

Shane wabi Ricka na pole w środku lasu pod przykrywką odszukania Randalla, jednak ten po przeanalizowaniu historii, którą właśnie usłyszał dochodzi do wniosku, że jego przyjaciel zamierza go zabić. Rick pozornie próbuje oddać mu broń, ponieważ on nie chciał, by był uzbrojony. Podczas przekazywania pistoletu Rick wyciąga nóż i wbija go Shane'owi w pierś, mówiąc że sam się o to prosił. Shane umiera.

Kiedy Rick próbuje otrząsnąć się z tego, co właśnie się stało, Carl przybiega, wyraźnie zszokowany widokiem martwego Shane'a. Wyciąga broń i celuje, początkowo myślimy, że we własnego ojca, jednak jak się później okazuje jego celem jest przemieniony Shane stojący za Rickiem. Carl pociąga za spust i ostatecznie go zabija.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet

Więcej z Fandomu

Losowa wiki