FANDOM

Ten artykuł dotyczy postaci z serialu TV. Zobacz też: postać z komiksu.
  Sophia Peletier
SophiaP-TWD
Aktor: Madison Lintz
Płeć: kobieta
Włosy: ciemny blond
Wiek: 12 lat
Zawód/
zajęcie:
uczennica
Rodzina: Carol Peletier - matka
Ed Peletier - ojciec
Pierwsze
wystąpienie:
"Tell It to the Frogs"
Ostatnie
wystąpienie:
"Nebraska" (zwłoki)
Odcinek
śmierci:
"Pretty Much Dead Already" (zombie)
Przyczyna
śmierci:
ugryziona przez zombie
strzał w głowę przez Ricka Grimesa
Status: nie żyje
Okres życia: od "Tell It to the Frogs" do "What Lies Ahead"
Pochodzenie: amerykańskie
Screen Shot 2014-10-04 at 16.22.58
The-Walking-Dead-Season-2-Episode-8-Photos-4

Sophia Peletier - jedna z bohaterek serialu The Walking Dead. Ocalała z apokalipsy, córka Eda i Carol Peletier. Po wybuchu epidemii razem z rodzicami próbuje dostać się do obozu uchodźców w Atlancie. Miasto upada zanim docierają na miejsce więc rodzina Sophie razem ze spotkanymi w drodze ocalałymi tworzy mały obóz w pobliżu Atlanty. W czasie pobytu w obozie zaprzyjaźnia się z Carlem Grimesem i Elizą Morales.

CharakterystykaEdytuj

Sophia to dwunastoletnia, biała dziewczyna z blond włosami.
Sophia Peletier żyła w patologicznej rodzinie przez co jest nieco nieśmiała. Jest jednak przyjazna do otoczenia i nowych ludzi. W grupie poznała Elizę i Louisa Morales, a także Carla, który został jej najlepszym przyjacielem.

Przed apokalipsąEdytuj

Sophia żyła ze swoimi rodzicami w Atlancie. Była to patologiczna rodzina, ojciec Sophii bił ją i swoją żonę Carol. Byli bardzo religijni. Sophia chodziła do szkoły podstawowej.

Po apokalipsieEdytuj

  • Niestety Sophia umarła w trakcie apokalipsy.

ŚmierćEdytuj

W odcinku "What Lies Ahead" gdy grupa zatrzymuje się na autostradzie, bo nie mogą przejechać przez samochody, znikąd pojawia się stado szwendaczy. Wszyscy chowają się pod samochody. Gdy stado już przeszło Sophia wychodzi spod samochodu. Dwaj zombie zauważają ją i biegną za nią do lasu. Rick biegnie jej na ratunek. Wskazuje jej kryjówkę po czym wywabia zombie od Sophii, gdy wraca do kryjówki Sophii już tam nie ma. Przez kilka dni poszukują Sophie w lesie. W odcinku "Pretty Much Dead Already" znajdują Sophie w stodole na farmie Greene'ów z innymi szwendaczami. Rick strzela jej w głowę. Nie wiadomo jak Sophia została ugryziona, ale stało się to na tyle wcześnie by Otis zdążył zaciągnąć ją do stodoły Greene'ów przed śmiercią. Tam przebywała z resztą zombie dokarmiana kurczakami dopóki Shane nie otwiera bramy stodoły i grupa nie zabija wszystkich zombie.

RelacjeEdytuj

  • Dobra relacja z Carlem

WystąpiłaEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Ona i Carl wydają się być bliskimi przyjaciółmi, tak jak to było w komiksie. Gdy dziewczynka znika, Carl oferuje Rickowi i Shane'owi pomoc w jej odnalezieniu, a gdy budzi się ze śpiączki pyta o miejsce jej pobytu. 
  • Odpowiednik Sophii wciąż żyje i przetrwał znacznie dłużej niż serialowa dziewczynka, przeżyła m.in pobyt na farmie i więzieniu. 
  • W serii komiksów Sophia ma 8, a potem 10 lat, tymczasem w serialu 12. 
  • Sophia jest trzecim dzieckiem postrzelonym w serialu, pierwszym była nieznajoma dziewczynka w odcinku "Days Gone Bye", drugim Carl Grimes.
    • Sophia to też drugie przemienione dziecko, które zginęło w serii telewizyjnej. 
  • W rozmowie w "Talking Dead" Robert Kirkman mówi że to Otis był osobą, która zamknęła już przemienioną Sophię w stodole. Nie wspomniał o tym Rickowi ani Shane'owi, ponieważ uratowanie Carla było głównym priorytetem, następnie udał sie do szkoły, skąd już nie powrócił. 
  • Podczas tej rozmowy okazuje się także, ze były kręcone dwie sceny śmierci Sophii: pierwsza pokazywała ją żywą, taką jaką chcieli zobaczyć ocaleli, a druga z przemienioną dziewczynką została wyemitowana w odcinku "Pretty Much Dead Already". 
  • Sophia podczas ucieczki została ukąszona w szyję. Tuż przed opuszczeniem jej aby zabić goniących ich szwendaczy Rick mówi jej, że ma wrócić do grupy biegnąc tak, aby miała słońce przy lewym ramieniu. Kiedy zostaje znaleziona już zmieniona widoczne jest ugryzienie na jej lewym ramieniu, co może oznaczać że było to niedopatrzenie ze strony twórców serialu, ale też celowy zabieg. To by oznaczało, że Sophia zrozumiała instrukcje Ricka i podczas powrotu ugryziono ją. 
  • Sophia została wymieniona w większej liczbie odcinków, niż w ilu się pojawiła. Osobiście  (żywa) wystąpiła tylko w sześciu, tymczasem wymieniono ją w piętnastu. 
  • W The Walking Dead Social Game główny bohater i Kara szukają dziewczyny na autostradzie, gdy słyszą jak grupa Ricka wykrzykuje jej imię.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
CarolDarylGlennMoralesMirandaLouisElizaAndreaAmyMerleT-DogDaleSophiaEdJacquiJim
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet