FANDOM

TS-19
Sezon 1, Odcinek 6
TS-19
Data emisji 05.12.2010
(AMC, USA)
11.12.2010
(FOX, Polska)
Scenariusz Adam Fierro
Frank Darabont
Reżyseria Guy Ferland
Oglądalność 5.97 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Wildfire"
następny →
"What Lies Ahead"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes
Jon Bernthal jako Shane Walsh
Sarah Wayne Callies jako Lori Grimes
Laurie Holden jako Andrea
Jeffrey DeMunn jako Dale Horvath
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Chandler Riggs jako Carl Grimes
a także:
Norman Reedus jako Daryl Dixon
Noah Emmerich jako Edwin Jenner
Zdjęcia z odcinka

"TS-19" – szósty odcinek pierwszego sezonu serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odcinka odbyła się 5 grudnia 2010 roku na kanale stacji AMC. Polska premiera miała miejsce na kanale FOX 11 grudnia 2010 roku.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

Odcinek rozpoczyna się retrospekcją. Shane próbuje wydostać Ricka ze szpitala. Jest świadkiem tego jak wojsko strzela do pacjentów szpitala. Nagle zostaje zniszczony system szpitala i Shane jest pewien, że Rick nie żyje. Barykaduje drzwi do jego pokoju łóżkiem szpitalnym i ucieka.

Grupa wchodzi do centrum chorób. Jenner zgadza się ich przyjąć pod warunkiem, że poddadzą się badaniom krwi. Po ich zrobieniu Jacqui wyznaje, że od kilku dni nie jedli. Jenner przygotowuje ucztę. Wszyscy dobrze się bawią umilając sobie czas rozmowami i alkoholem. Shane wypytuje Edwina dlaczego nie ma tu pracowników. Jenner tłumaczy, że albo uciekli, albo popełnili samobójstwo. On został bo chciał pomóc. CDC wydaje się być rajem. Ciepłą woda, jedzenie, łóżka. Grupa jest zachwycona tym co ich spotkało. Andrea ma myśli samobójcze po stracie siostry. Rick mówi o swoich wątpliwościach Jennerowi. Ten jednak twierdzi, że jest jeszcze nadzieja. Shane stara się wyjaśnić Lori co się stało w szpitalu gdy był u Ricka. Chce zmusić ją do uprawiania z nim seksu, na co ta w odwecie dotkliwie drapie go w szyję i szczękę.

Następnego dnia wszyscy jedzą wspólne śniadanie i leczą kaca po wczorajszej zabawie. Jenner pokazuje im jak wygląda mózg człowieka, który się przemienia na przykładzie pacjenta nr 19 (tytułowy TS-19). Grupa jest wstrząśnięta. Dale w pewnym momencie zwraca uwagę zgromadzonych na wielki zegar na ścianie odliczający czas. W tym momencie została na nim jedynie godzina. Rick pyta systemu kierującego ośrodkiem co się stanie gdy czas się skończy. Dowiadują się, że rozpocznie się "pełna dekontaminacja ośrodka". Rick, Glenn, Shane i T-dog przeszukują niższe sektory. Szybko orientują się, że za godzinę skończy się paliwo.

Gdy zostało pół godziny Jenner zamyka całą grupę w głównym sektorze. Jenner w końcu wyjawia im, że za niecałe pół godziny ośrodek wybuchnie. Nagle CDC przestaje być rajem, a zaczyna być więzieniem. Jenner ujawnia całej grupie, że Rick powiedział iż to tylko kwestia czasu, nim wszyscy zginą. Próbuje im wytłumaczyć, że lepszym rozwiązaniem jest zginąć tutaj, niż walczyć w brutalny sposób o przetrwanie. Rick wyciąga z niego informacje dlaczego został w ośrodku gdy inni uciekali. Okazuje się, że tytułowy TS-19 to zmarła, żona Jennera i złożył on jej obietnicę, iż zostanie w tym miejscu. Gdy zostają 4 i pół minuty Jenner otwiera im pierwsze drzwi, ale przestrzega, że to i tak nic nie da bo budynek jest zamknięty od zewnątrz. Gdy grupa ucieka Edwin przekazuje Rickowi jakąś informacje na ucho. Jacqui i Andrea postanawiają zostać. Gdy dowiaduje się o tym Dale decyduje zostać przy Andrei. Grupa stara się rozbić szyby i wydostać się na zewnątrz. Carol daje Rickowi granat, który znalazła piorąc jego mundur w obozie. Przy jego pomocy udaje się im rozkruszyć szybę i wybiec. Dale'owi udaje się przekonać Andreę i dołączają do grupy. Chwilę później ośrodek eksploduje.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

Niewymienieni w czołówceEdytuj

  • Claire Bronson jako Candace Jenner (sceny usunięte)
  • Lisa Marie Thomas jako pielęgniarka
  • Joyce Liles jako pielęgniarka
  • Barry Hopkins jako pacjent szpitala
  • M.V. Oliphant jako pielęgniarz
  • Ken Melde jako lekarz
  • Andrew S. McMillan jako zombie przy CDC
  • Chance Bartels jako zombie
  • Lauren Henneberg jako zombie
  • Tony Gowell jako zombie
  • Dave R. Watkins jako martwy żołnierz
  • Shannon Brinson, Alexyz Danine Kemp, Alphonse A. Lambert Jr., Derrick McLeod, Timothy Mueller, Stephen M. Phillips, Kristen Sanchez, Sonya Thompson, Christoph Vogt, Scott M. Yaffee, Joe Hernandez, Marty Brotzge, Jack Byrd, Mike Kasiske jako zombie

ZginęliEdytuj

CiekawostkiEdytuj

BłędyEdytuj

[ta informacja nie została jeszcze dodana, jeśli możesz, rozbuduj artykuł, klikając w edycję]
Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki