FANDOM

  Tara Chambler
Tara-season-7
Aktor: Alanna Masterson
Płeć: kobieta
Włosy: brązowe
Wiek: ok. 20-25 lat
Zawód/
zajęcie:
studentka Akademii Policyjnej (przed apokalipsą)
Rodzina: David Chambler - ojciec (nie żyje)
Lilly Chambler - siostra (nie żyje)
Meghan Chambler - siostrzenica (nie żyje)
Sam - była dziewczyna
Alisha - dziewczyna (nie żyje)
Denise Cloyd - dziewczyna (nie żyje)
Pierwsze
wystąpienie:
"Live Bait"
Status: Żyje
Okres życia: od "Live Bait" do teraz
Pochodzenie: amerykańskie

Tara Chambler - jest jedną z głównych postaci i ocalałym z wybuchu apokalipsy w serialu The Walking Dead. Jest córką David'a, młodszą siostrą Lilly i ciotką Meghan. Po spotkaniu z Philipem Blake'em, lepiej znanym jako "Gubernator", ona i jej rodzina opuścili swój kompleks mieszkalny, aby znaleźć bezpieczniejsze miejsce. Po pomocy Glenn'a Rhee w ucieczce z zniszczoneg więzienia West Georgia Correctional Facility stała się częścią grupy kierowanej przez Abrahama Forda podczas misji do Waszyngtonu, w poszukiwaniu lekarstwa. Wkrótce zostaje członkiem grupy Ricka Grimes. Jest ostatnią ocalałą z najbliższej rodziny i ostatnią ocalałą z obozu Caesara Martineza. Po dołączeniu do bezpiecznej strefy Alexandrii nawiązała romantyczny związek z Denise Cloyd. Później znajduje społeczność o nazwie Oceanside, gdy jest w trakcie poszukiwaniu zapasów z Heath'em.

OsobowośćEdytuj

Tara początkowo okazała się zimna i wroga po spotkaniu z Gubernatorem, który wkroczył do jej rodzinnego kompleksu mieszkalnego. Zachowywała się nieuprzejmie wobec niego, nawet gdy Lilly upierała się, że nie jest to konieczne.

Póżniej widzimy, że twarda postawa Tary jest tylko fasadą, którą prawdopodobnie zakłada ze względu na samozachowawczość lub niepewność. W późniejszych wystąpieniach demonstruje bardziej przyjazną, współczującą i uczciwą naturę. Czasami okazuje się, że jest zabawna, na przykład gdy grała w berka z Meghan, a także, gdy wyrażała rozbawienie, gdy znalazła jo-jo w porzuconej torbie z Glennem i Rositą.

Okazało się, że Tara wyraża głębokie poczucie winy za swoje zaangażowanie w atak na więzienie, które ostatecznie doprowadziło do jego upadku, a także śmierci Hershela Greenea i niezliczonych innych mieszkańców, chociaż miała niewielki lub żaden wpływ na rzeczywistą walkę, nadal ponosi ciężar odpowiedzialności z racji bycia tam w ogóle. Ta wina ostatecznie ustępuje po tym, jak Tara zostaje przyjęta do grupy Ricka i otrzymuje od niego przebaczenie, jak i również od Glenna i Maggie.

Przez cały piąty sezon Tara wykazuje liczne oznaki rozwoju dojrzałości emocjonalnej i wewnętrznej siły, co często widać w rosnącej przyjaźni z Eugenem Porterem. Siła i determinacja, którą później wykazuje, daje Eugene'owi odwagę, by pokazać te same cechy, ratując życie Tary po tym, jak sama jest poważnie ranna i straciła przytomność podczas wypadu po zapasy dla bezpiecznej strefy Aleksandrii.

Do ósmego sezonu Tara stała się znacznie bardziej mroźna i mściwa, szczególnie w stosunku do Zbawców, i ma silne pragnienie zabicia ich wszystkich, z wyjątkiem robotników i więźniów, aby pomścić swoją dziewczynę, Denise Cloyd i jej przyjaciół, Glenna , Abrahama i Olivię. To pokazuje, że jest całkowicie gotowa wyeliminować ludzkie zagrożenia, tak jak większość grupy Ricka.

Przed apokalipsąEdytuj

Niedaleko Atlanty w stanie GeorgiaEdytuj

Przed epidemią Tara miała aspirację, aby stać się policjantką. Właśnie z tego powodu uczęszczała do Akademii Policyjnej. W pewnym momencie poznała kobietę o imieniu Sam, z którą była w związku do czasu aż Sam nie wyjawiła jej, iż ma chłopaka, a sama nie jest lesbijką.

Po apokalipsie Edytuj

Podczas pierwszych dni apokalipsy, siostra Tary Lilly, ich ojciec David i córka Lilly Meghan wybrali się po Tarę do akademii policyjnej i schowali się razem w ich rodzinnym kompleksie mieszkalnym. Przez około rok Tara nieustannie oczyszczała obszar budynku od szwędaczy. Jednak nie zdawała sobie sprawy, że musi zniszczyć mózg, aby ich zabić.

Sezon 4Edytuj

"Live Bait"Edytuj

To jest pierwszy odcinek w którym Tara występuje. Po raz pierwszy widziano ją z Lilly, jej siostrą, rozmawiającą z gubernatorem o tym, co wydarzyło się przed wybuchem. Wyjaśnia, że była na szkoleniu, aby zostać policjantem, przed epidemią. Wkrótce dowiadujemy się, że Meghan Chambler jest jej siostrzenicą, a Lilly jest jej siostrą. Później płacze obok swojego ojca, Davida Chamblera, który był chory i właśnie zmarł. David odwraca się i prawie gryzie Tarę, ale gubernator ją ratuje. Po tym wydarzeniu rozmawia z gubernatorem o śmierci ojca, mówi mu, że wie, że ci, którzy zginą, obrócą się bez względu na czy byli ugryzieni. Tara, Lilly i Meghan wychodzą z gubernatorem, myśląc, że może je zabrać w bezpieczniejsze miejsce i ochronić. Są następnie otoczeni przez szwędaczy i próbując uciec, Tara skręca kostkę, ale jest uratowana przez Lilly i w dwójkę uciekają do lasu gdy Philip i Meghan zostają w tyle.

"Dead Weight"Edytuj

Tara rozmawia z Alishą, podczas gdy Lilly bandażuje jej rękę. Później ujawnia się, że Alisha i Tara są w związku, widać jak trzymają się za ręce i śpiąc razem. Podczas gry w berka, Meghan zostaje zaatakowana przez szwędacza, Tara próbuje ją uratować ale, jej próby nie odniosły wielkiego sukcesu, a szwędacz został dobity przez "Briana".

"Too Far Gone"Edytuj

Tara jest pierwszą osobą, która zgadza się na plan gubernatora, który podejmie próbę przejęcia więzienia. Jest obecna, gdy Hershel Greene i Michonne zostają wyprowadzeni przed Ricka Grimesa. Rick próbuje porozumieć się z Tarą, pytając ją, czy tego właśnie chce. Kiedy rozpoczyna się walka, Tara kuca i kryje się za czołgiem i pojazdami, pokazując, że czuje się niekomfortowo podczas ataku. Mitch Dolgen każe jej podnieść broń i walczyć. Tara próbuje porozumieć się z Alishą, mówiąc jej, że nie powinni tego robić i że Gubernator pozbawił głowy Hershela. Alisha każe jej zostać z tyłu i wbiec do lasu, jeśli coś pójdzie źle. Gdy żołnierze gubernatora przebijają się do więzienia, Tara ucieka, pozostawiając Alishę z tyłu.

"Inmates"Edytuj

Tara ukrywa się ogrodzonej części w więzieniu. Gdy Glenn Rhee przechodzi obok niej, zauważa ją niemal w katatonicznym stanie. Wspomniała, że jej siostra została otoczona i rozszarpana przez szwędaczy. Glenn przekonuje ją, by mu towarzyszyła. Gdy docierają do drogi, Glenn pyta, czy widziała jego żonę, odpowiada że nie. Wspomina, że nie powinna tu być, a kiedy "Brian" zabił "starca", od razu wiedziała, że jest po złej stronie, że ona i jego żołnierze nigdy nie powinni ufać "Brianowi". Glenn pyta, czy to Hershel, ponieważ opisuje go jako starca. Kiwa głową. Wielokrotnie mówi Glennowi, jak bardzo jest jej żal za udział w ataku więziennym, Glenn odpowiada, że nawet kiedy nie jest z nią w dobrym stosunku, potrzebuje jej pomocy. Zabija jednego szwędacza, gdy Glenn walczy z większością, po tym jak Glenn upada ze zmęczenia, Tara ratuje go przed szwędaczem. Patrzy w górę, aby zobaczyć Abrahama Forda, Eugene'a i Rositę, gniewnie i sarkastycznie pytając ich, czy podobało im się przedstawienie.

"Claimed"Edytuj

"Us"Edytuj

"A"Edytuj

Sezon 5Edytuj

"No Sanctuary"Edytuj

"Strangers"Edytuj

"Four Walls and a Roof"Edytuj

"Self Help" Edytuj

"Crossed" Edytuj

"Coda" Edytuj

"What Happened and What's Going On" Edytuj

"Them" Edytuj

"The Distance" Edytuj

"Remember" Edytuj

Zabite ofiaryEdytuj

To lista ofiar zabitych przez Tarę:

RelacjeEdytuj

[Ta czesc wymaga rozwinięcia, jeśli mozesz rozbuduj JA klikając w edycję]

WystąpiłaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

W odcinku "The Same Boat" jest chwila kiedy Tara rozmawia z panią doktor ma zasłonięty brzuch talerzami, w odcinku są tylko spojrzenia na jej twarz. Dzieje się tak ponieważ aktorka która gra Tarę jest w ciąży.

Zobacz teżEdytuj

Nagłówek
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
CarolDarylGlennMoralesMirandaLouisElizaAndreaAmyMerleT-DogDaleSophiaEdJacquiJim
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara
ShivaNellyTabithaButtonsDukeFlameViolet