FANDOM

Tell It to the Frogs
Sezon 1, Odcinek 3
Tell It to the Frogs
Data emisji 14.11.2010
(AMC, USA)
20.11.2010

(FOX, Polska)

Scenariusz Frank Darabont
Charles H. Eglee
Jack LoGiudice
Reżyseria Gwyneth Horder-Payton
Oglądalność 5.07 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Guts"
następny →
"Vatos"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes

Jon Bernthal jako Shane Walsh
Sarah Wayne Callies jako Lori Grimes
Laurie Holden jako Andrea
Jeffrey DeMunn jako Dale Horvath
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Chandler Riggs jako Carl Grimes

a także:
Norman Reedus jako Daryl Dixon
Michael Rooker jako Merle Dixon
Emma Bell jako Amy
Juan Gabriel Pareja jako Morales
Andrew Rothenberg jako Jim
Zdjęcia z odcinka

"Tell It to the Frogs" – trzeci odcinek pierwszego sezonu serialu The Walking Dead. Amerykańscy widzowie mogli go zobaczyć po raz pierwszy na kanale stacji AMC 14 listopada 2010 roku. Polska premiera odbyła się 20 listopada 2010 roku w stacji FOX.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

Odcinek rozpoczyna się sceną gdy Merle znajduje się na dachu nadal przykuty do rury. Zachowuje się jak obłąkany. Rozmawia sam ze sobą a później zaczyna krzyczeć. W tym momencie drzwi się uchylają i na dach próbują się dostać zombie. Merle zaczyna błagać Boga o pomoc jednak szybko zmienia nastawienie i krzyczy, że "nigdy nie prosił o pomoc, więc teraz też się jej nie doczeka". Próbuje dosięgnąć leżącej nieopodal piły.

Rick i grupa w furgonetce jadąca do obozu w Atlancie rozmawiają o Merle'u. Morales mówi, że nikt nie będzie za nim tęsknił. Po chwili dodaje jednak: "Z wyjątkiem Daryla". Grupa zastanawia się jak przekazać młodszemu Dixonowi to co się stało.

W obozie pod Atlantą Lori strzyże Carla, a Shane prowadzi z nimi pogawędkę. Obiecuje on młodszemu Grimesowi, że nauczy go łapać żaby. Glenn wjeżdża do obozu kradzionym autem z włączonym alarmem. Zostaje on zbesztany przez Dale'a za robienie hałasu. Chwilę później do obozu wjeżdża furgonetka. Shane chce wiedzieć w jaki sposób udało im się wydostać. Glenn mówi, że pomógł im "nowy". Morales woła Ricka i mówi Walshowi, że "nowy" tak jak on jest gliną. Gdy Rick wychodzi z furgonetki Carl od razu go poznaje i biegnie do niego krzycząc "Tato!". Lori, Carl i Rick wpadają sobie w ramiona. Wieczorem Rick opowiada wszystkim co się z nim działo odkąd obudził się w szpitalu. W pewnym momencie Ed Peletier rozpala mocniej ognisko. To wywołuje konflikt między nim i Shanem, który twierdzi, że światło ściągnie do obozu zimnych. Shane mimo protestów ze strony Peletiera zagasza płomienie. Przy wspólnym ognisku Dale porusza kwestie Merle'a. Zastanawiają się jak przekazać Darylowi złe wieści. T-dog mówi grupie o tym, że założył na drzwi na dach łańcuch, którego nie przerwą zimni. To pozwala grupie sądzić, że Dixon wciąż żyje.

W nocy Rick i Lori spędzają upojne chwile w namiocie. Następnego dnia Rick pociesza Glenna, który przygląda się jak grupa rozbiera jego sportowe auto na części. Rick delikatnie przekazuje Lori, że ma zamiar wrócić po Merle'a. Rozmowę małżonków przerywa krzyk Carla. Prawie cała grupa biegnie ratować chłopca. Okazuje się, że zombie zjadał zastrzelonego jelenia. Dale mówi grupie o tym, że jeszcze żaden sztywny nie podszedł tak blisko obozowiska. W tym momencie przybywa Daryl. Jest wściekły,że sztywny zmarnował jego robotę. Wyładowuje swoją złość na innych. Głowa, która została odcięta przez Dale'a zaczyna się ruszać. Amy i Andrea są obrzydzone i wracają do obozu. Daryl z pełnym spokojem i opanowaniem strzela do głowy z kuszy. Pyta się innych "czy naprawdę nie wiedzą, że to coś siedzi w mózgu". Daryl kieruje się w stronę obozowiska i nawołuje swojego brata. Shane i Rick mówią mu co się stało w Atlancie. Daryl sięga po nóż i stara się nim zaatakować Ricka. Razem z Shanem obezwładniają go. T-dog mówi Dixonowi, że to on upuścił kluczyk. Rick decyduje się pojechać do Atlanty uwolnić Merle'a. Razem z nim jedzie Daryl, Glenn i T-dog. Postanawiają zabrać też z ulicy torbę, którą ostatnio upuścił Rick. Shane daje Grimesowi cztery naboje i cała ekipa wyrusza furgonetką do Atlanty.

Shane i Carl łowią ryby w kamieniołomie. Mężczyźnie skutecznie udaje się odwrócić uwagę chłopca od wyprawy ojca. Po drugiej stronie jeziora kobiety robią ręczne pranie. Jacqui narzeka na nierówny podział obowiązków. By umilić sobie czas wymieniają rzeczy, których im brakuje od czasu wybuchu epidemii. Atmosfera staje się bardzo luźna. Ich miłą rozmowę przerywa mąż Carol - Ed mówiąc, że to nie kółko komediowe i mają wracać do pracy. Lori mówi Shaneowi, że ma nie zbliżać się do jej rodziny. Andrea i Jacqui stają w obronie Carol szykanowanej przez męża. Gdy Ed wymierza jej policzek Shane bije go prawie do nieprzytomności.

Odcinek kończy się gdy grupa dociera na dach i znajdują odciętą dłoń i zakrwawione kajdanki.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

Niewymienieni w czołówceEdytuj

ZginęliEdytuj

  • brak

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwsze wystąpienie - Ed Peletier.
  • Pierwsze wystąpienie - Carol Peletier .
  • Pierwsze wystąpienie - Sophia Peletier.
  • Pierwsze wystąpienie - Daryl Dixon.
  • Pierwsze wystąpienie - Miranda Morales.
  • Pierwsze wystąpienie - Eliza Morales.
  • Pierwsze wystąpienie - Louis Morales.
  • Portal ugo.com przygotował porównanie odcinka "Tell It to the Frogs" serialu The Walking Dead z komiksem.[1]
  • Kamieniołom Bellwood w którym były kręcone sceny łapania żab przez Shanea i Carla oraz sceny w których kobiety robią pranie leży nad jeziorem. Po zakończeniu wydobycia kamieniołom został przejęty przez miasto Atlanta jako miejsce rekreacji i wypoczynku, utworzono tam park.

BłędyEdytuj

  • W scenie, w której Shane daje Rickowi cztery naboje, Rick mówi mu "dziękuję", ale jego usta nie poruszają się.

Linki zewnętrzneEdytuj

  1. Fitzpatrick, Kevin. The Walking Dead Comics-to-TV Comparison: "Tell It to the Frogs", Ugo (14 listopad 2010).

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki