FANDOM

Znak
Uwaga! Artykuł w budowie! – nie edytować!
Ta strona obecnie jest w przebudowie. Od dnia 05.02.2017 roku zajmuje się tym Lisica01 (kontakt). Po zakończeniu przez niego/nią pracy nad tą stroną, ten szablon zostanie usunięty.
The Walking Dead Logo (Komiks)
The Walking Dead
– amerykańska, czarno-biała seria komiksowa z gatunku horror, stworzona przez scenarzystę Roberta Kirkmana (scenarzysta) oraz rysowników: Tony’ego Moore’a (numery 1–6) Charlie Adlard (od numeru 7.).

PublikacjaEdytuj

Seria ukazuje się jako miesięcznik od października 2003 roku nakładem wydawnictwa Image Comics. W Polsce od października 2005 roku publikuje ją wydawnictwo Taurus Media w formie zbiorczych tomów zawierających po sześć odcinków.

FabułaEdytuj

The Walking Dead opowiadają historię Ricka Grimesa, policjanta z miasteczka Cynthiana w stanie Kentucky, jego rodziny i innych ocalałych po katastrofie, która doprowadziła do opanowania świata przez zombie. Walcząc z zombie, a czasem między sobą, ludzie szukają bezpiecznego miejsca, które będą mogli nazwać domem.

Wydane tomyEdytuj

Adaptacja telewizyjnaEdytuj

31 października 2010 amerykańska telewizja AMC rozpoczęła emisję serialu The Walking Dead, będącego adaptacją komiksu.

Adaptacja na słuchowiskoEdytuj

W latach 2013–2015 polskie studio dźwiękowe Sound Tropez wyprodukowało polskojęzyczne słuchowisko zrealizowane na podstawie ośmiu pierwszych tomów komiksu, z Jackiem Rozenkiem w roli Ricka Grimesa, Anną Dereszowską jako Lori Grimes i Marią Seweryn jako Carol. W maju 2013 roku Sound Tropez poinformowało, że na zlecenie francuskiego wydawcy komiksu zajmie się realizacją francuskojęzycznego odpowiednika przeznaczonego na rynek francuski i belgijski oraz że niewykluczona jest realizacja wersji hiszpańskiej i niemieckiej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki