FANDOM

Vatos
Sezon 1, Odcinek 4
S1E4A
Data emisji 21.11.2010
(AMC, USA)
27.11.2010

(FOX, Polska)

Scenariusz Robert Kirkman
Reżyseria Johan Renck
Oglądalność 4.75 mln (USA)
Odcinki
← poprzedni
"Tell It to the Frogs"
następny →
"Wildfire"
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes

Jon Bernthal jako Shane Walsh
Sarah Wayne Callies jako Lori Grimes
Laurie Holden jako Andrea
Jeffrey DeMunn jako Dale Horvath
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Chandler Riggs jako Carl Grimes

a także:
Norman Reedus jako Daryl Dixon
Emma Bell jako Amy
Andrew Rothenberg jako Jim
Juan Gabriel Pareja jako Morales
Noel Gugliemi jako Felipe
Zdjęcia z odcinka

"Vatos" – czwarty odcinek pierwszego sezonu serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odbyła się na kanale AMC 21 listopada 2010 roku. Polska premiera miała miejsce 27 listopada 2010 roku w telewizji FOX.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

Odcinek rozpoczyna się na jeziorze w kamieniołomie, gdzie Andrea i Amy łowią ryby. Rozmawiają o swoim ojcu. Odkrywają, że kochał je obie mimo tego, że zupełnie inaczej się wobec nich zachowywał. Dale'a niepokoi dziwne zachowanie Jim'a, który od rana kopał doły.

Daryl na dachu w Atlancie zabrał odciętą dłoń Merle'a. Grupa zaczyna szukać starszego Dixona po śladach krwi. Ślad urywa się przy włączonej kuchence gazowej gdzie Merle przypalił kikut.

Grupa z Atlanty próbuje się dowiedzieć co Jim wyprawia. Gdy Shane prosi go by oddał mu łopatę Jim sprzeciwia się mówiąc, że teraz pewnie Shane urządzi go tak jak Eda. Gdy Walsh go obezwładnia Jim mówi grupie o tym, że przeżył tylko dlatego, że sztywni zjadali jego żonę i dzieci.

Glenn decyduje się pobiec sam po torbę z amunicją zostawioną przez Ricka na ulicy. Opracowują plan działania i wcielają go w życie. Gdy Daryl kryje Glenna wpada na niego pewien ciemnoskóry chłopak. Szybko dołącza do niego paru dorosłych facetów i rzucają Daryla na ziemię. Gdy Glenn wraca, mężczyźni zostawiają Daryla i zabierają Glenna do swojego auta i odjeżdżają.

W obozie pod Atlantą Shane zajmuje się Jimem. Razem z Dale'em próbują się dowiedzieć od Jima czemu kopał. Jim mówi, że miał jakiś sen, ale go nie pamięta. Mówi Lori by nigdy nie spuszczała oczu z synka.

W budynku w Atlancie T-dog, Rick i Daryl przesłuchują złapanego chłopaka. Ten jednak nie chce ujawnić kryjówki swoich kumpli. Rick jednak daje radę wyciągnąć od niego informację. Grupa udaje się w miejsce kryjówki tajemniczej szajki. Jej lider rozmawia z Rickiem. Grimes proponuje mu wymianę ich chłopaka za Glenna, jednak ten chce jeszcze torbę z bronią. Grupa wraca by się naradzić. W końcu decydują się walczyć z szajką. Gdy ma się rozpocząć strzelanina do hali wchodzi staruszka. Szybko okazuje się, że szajka prowadzi dom spokojnej starości i stara się zrobić wszystko by ludzie nie zorientowali się co się dzieje na zewnątrz. Rick dzieli się zawartością torby. Gdy w czwórkę wychodzą na zewnątrz orientują się, że Merle zabrał ich furgonetkę i pojechał do obozu się zemścić. Biegną do obozu.

W obozie wszyscy jedzą bogatą kolację. Mają dobre humory i rozmawiają. Na obozowisko napadają sztywni. W ostatnim momencie grupa z Atlanty wraca i strzela do zombie. Amy, Ed oraz 13 innych osób zostaje pogryzionych. Panuje chaos i panika. Amy umiera na rękach Andrei. Jim rozglądając się po trupach mówi: "Pamiętam swój sen. Już wiem po co kopałem."

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

Niewymienieni w czołówceEdytuj

ZginęliEdytuj

CiekawostkiEdytuj

[jeśli możesz, rozbuduj artykuł, klikając w edycję]

BłędyEdytuj

  • Na końcu poprzedniego odcinka odcięta dłoń Merle'a była czysta, a na początku tego zakrwawiona.

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki