FANDOM

Welcome to the Tombs
Sezon 3, Odcinek 16
Tombs
Data emisji 31.03.2013
(AMC, USA)
02.04.2013
(FOX, Polska)
Scenariusz Glen Mazzara
Reżyseria Ernest Dickerson
Oglądalność 12.4 mln
Odcinki
← poprzedni
This Sorrowful Life
następny →
30 Days Without An Accident
Obsada
Występują:
Andrew Lincoln jako Rick Grimes
Sarah Wayne Callies jako Lori Grimes
Laurie Holden jako Andrea
Norman Reedus jako Daryl Dixon
Steven Yeun jako Glenn Rhee
Lauren Cohan jako Maggie Greene
Chandler Riggs jako Carl Grimes
Danai Gurira jako Michonne
Michael Rooker jako Merle Dixon*
David Morrissey jako Gubernator
a także:
Melissa McBride jako Carol Peletier
Scott Wilson jako Hershel Greene
Emily Kinney jako Beth Greene
Jose Pablo Cantillo jako Caesar Martinez
Chad L. Coleman jako Tyreese
Sonequa Martin-Green jako Sasha
Melissa Ponzio jako Karen
Dallas Roberts jako Milton Mamet
* nie występuje w tym odcinku
Zdjęcia z odcinka

"Welcome to the Tombs" – szesnasty, finałowy odcinek trzeciego sezonu serialu The Walking Dead. Amerykańska premiera odbyła się 31 marca 2013 roku na kanale stacji AMC. W Polsce odcinek miał premierę 2 kwietnia 2013 roku na kanale FOX.

Streszczenie wydarzeńEdytuj

Odcinek rozpoczyna się tym, że Gubernator bije Miltona. Opowiada mu o tym, że jest pod wrażeniem tego jak pozbył się sztywnych z dołu. Philip mówi mu, że albo się zabija i żyje, albo umiera. Milton pyta się go "Co, by pomyślała o nim jego córka?". Gubernator odpowiada, że by się go bała, ale jakby był taki od początku to nadal, by żyła. Mamet chce wiedzieć czy Andrea żyje. Blake zabiera go do sali tortur, gdzie jest ona przykuta do krzesła. Każe Miltonowi zabrać ze stołu narzędzia tortur, które przygotował dla kobiety. Miltonowi wypadają one z rąk i specjalnie zostawia za krzesłem szczypce. Gubernator wręcza mężczyźnie nóż i mówi, że nie wyjdzie stąd, dopóki nie zabije Andrei. Milton bierze nóż i próbuje zaatakować Gubernatora, ten jednak szybko rozbraja Mameta i wbija mu nóż w brzuch. Zostawia go, by przemienił się i zabił Andreę.
-----------------------------------------------------------------------------
Mieszkańcy więzienia pakują swoje rzeczy. Mają zamiar się wyprowadzić. Michonne dziękuje Rickowi za to, że przyjął ją do grupy.
Gubernator szykuje się do wojny. Nastawia ludzi przeciwko Rickowi. Tyreese i Sasha odmawiają udziału w bitwie. Wojska Gubernatora wjeżdżają na teren więzienia. Niszczą wieże strażnicze i ostrzeliwywują cały obszar. Wchodzą do środka ale nikogo tam nie zastają. Gubernator podnosi biblię, w której zaznaczony jest fragment mówiący o wiecznym potępieniu. Nagle słyszą odgłosy z wewnątrz budynku.
Milton mówi Andrei o szczypcach, które zostawił za jej plecami. Kobieta stara się do nich dosięgnąć. Udaje jej się to. Wyznaje Miltonowi, że nie zabiła Gubernatora, bo nie chciała, by ktokolwiek zginął.
Gubernator i jego żołnierze znajdują się w środku budynku. Nagle włącza się alarm i pojawiają się granaty dymne. Ukryci na dachu, Maggie i Glenn strzelają do ludzi w taki sposób, by ich przestraszyć. Mieszkańcy Woodbury uciekają i Gubernator jest zmuszony podążyć za nimi.
Grupa wraca do środka więzienia. Hershel mówi Rickowi o tym, że Carl zabił uciekającego dzieciaka. Wyznaje, że poruszyło go to, ponieważ ten chłopak się bał i chciał oddać im broń.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gubernator zatrzymuje karawanę. Nakazuje swoim ludziom zawracać i walczyć. Gdy Ci się sprzeciwiają Gubernator wpada w furię i strzela do wszystkich swoich ludzi. Zostawia przy życiu jedynie Shumperta i Martineza, którzy tkwią w ogromnym szoku. Zabiera ich do auta i odjeżdża.
Andrei udaje się w końcu podnieść szczypce. Orientuje się, że Milton umarł. Gdy próbuje przeciąć swoje kajdanki widzimy jak Milton zaczyna ruszać dłonią.
Rick rozmawia ze swoim synem o sytuacji w lesie. Mówi, że ten chłopiec się bał. Carl odpowiada, że nie mógł ryzykować. Przypomina o tym jak nie zabił sztywnego, który potem zabił Dale'a. Gdy Rick chce mu powiedzieć, że to nie to samo, syn przerywa mu mówiąc, że Rick nie zabił Andrew, więc ten wrócił i zabił mamę, a przez to, że Grimes nie strzelił do Gubernatora gdy miał okazję, ten zabił Merle'a. Rick, Michonne i Daryl jadą do Woodbury. Natrafiają na rzeź jaką zostawił po sobie Gubernator. Z jednego z wozów wychodzi Karen, która ocalała, bo przykryła się ciałem innej osoby, przez co Blake jej nie zauważył.
Andrei udaje się uwolnić jednak Milton zmienia się i gryzie ją w szyję.
Karen zaprowadza Ricka, Michonne i Daryla do Woodbury. Mówi Tyreese'owi i Sashy, którzy pilnują bramy, o tym co zrobił Gubernator. Rodzeństwo ich wpuszcza. Grupa z więzienia szuka Andrei. Trafiają do sali tortur. Widzą ciało Miltona. Przy ścianie siedzi Andrea. Pokazuje innym swoje ugryzienie. Cieszy się gdy dowiaduje się o tym, że inni są bezpieczni. Dziękuje Michonne za to, że znalazła grupę z więzienia. Mówi im na koniec, że "nikt nie przetrwa sam". Rick daje jej pistolet. Michonne zostaje z przyjaciółką sama. Andrea strzela sobie w głowę.
W więzieniu nastaje ranek. Rick, Michonne i Daryl przywożą do więzienia ocalałych z Woodbury. Odcinek i tym samym cały sezon kończy się gdy widzimy grób Lori.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

Niewymienieni w czołówceEdytuj

[ta informacja nie została jeszcze dodana, jeśli możesz, rozbuduj artykuł, klikając w edycję]

ZginęliEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Odcinki The Walking Dead

Więcej z Fandomu

Losowa wiki