FANDOM

1000px-Zombiee.jpg

"Przykro mi, że Cię to spotkało" - Rick Grimes

Jezus obiecał nam zmartwychwstanie i dotrzymał słowa...

Hershel o epidemii.

Zombie - ludzie zarażeni nieznanym wirusem, powodującym gnicie ciała, cofanie się rozwoju mózgu i chęć spożywania świeżego mięsa.

Etymologia i definicjaEdytuj

EtymologiaEdytuj

Słowo zombie pochodzi prawdopodobnie od afrykańskiego zumbi (fetysz w języku kikongo) lub od nzambi (bóg w języku kimbundu), w Polsce przejęte zostało ono z języka angielskiego; spotkać można się także ze spolszczoną formą zombi.

DefinicjaEdytuj

Zombie: nieumarły, osoba martwa, powstająca z grobu i starająca się zaspokoić żądzę krwi poprzez konsumpcję świeżego ludzkiego mięsa lub mózgu.

NazewnictwoEdytuj

Podczas zombie apokalipsy powstało bardzo wiele słów, określających te nieumarłe istoty. Zwane są one bowiem przez ludzi również m.in szwendaczami, sztywnymi, paskudami, zimnymi, truposzami, żarłaczami lub czyhaczami.

WirusEdytuj

To mogą być bakterie, wirusy, pasożyty, grzyby.

Edwin Jenner

Wirus powodujący przemianę ludzi w zombie nie posiada żadnej, oficjalnej nazwy i nie do końca jest pewne, iż jest to wirus.

PrzyczynyEdytuj

Nie wiadomo, co jest przyczyną powstania wirusa powodującego przemianę w zombie, wiadomo jednak, że znajduje się on również w żywych ludziach, lecz uaktywnia się dopiero wtedy, gdy człowiek umrze w inny sposób niż poprzez śmiertelne uszkodzenie mózgu. Dopóki człowiek żyje, wirus w jego ciele nie jest w stanie nic zrobić.

UaktywnianieEdytuj

Wirus zamieniający ludzi w zombie rozprzestrzenia się poprzez ugryzienie. Szwendacz gryząc lub zadrapując człowieka przenosi na niego wirus, który rozprzestrzenia się po jego ciele następnie infekując kolejne organy i ostatecznie przemieniając go w żywego trupa. Czas do całkowitej przemiany to najczęściej kilka godzin, choć nie jest to odgórna reguła, gdyż cały proces może trwać zaledwie kilka minut.

LekarstwoEdytuj

Francuzi, oni walczyli do końca. Gdy nasi uciekali i popełniali samobójstwa, oni siedzieli w laboratoriach, sądzili, że są blisko rozwiązania.

Edwin Jenner

Aktualnie nie istnieje żadne lekarstwo na szerzącą się epidemię.

EpidemiaEdytuj

Nikt się tego nie spodziewał, a jeśli ktoś wiedział: nic z tym nie robił. Zaczęło się przecież niewinnie. Zaledwie kilku zarażonych ludzi, z którymi coś trzeba było zrobić. Nikt nie wpadł na to, by zacząć ich badać. Ludzie ci zaczęli się zmieniać w potwory, które infekowały innych. Z kilku zarażonych zrobiły się dziesiątki, setki, tysiące, aż wreszcie miliony. Cały świat został zainfekowany tajemniczym wirusem. Dopiero po kilku miesiącach stało się jasne, iż nikt nie jest bezpieczny. Każdy nosi w swojej krwi tego przeklętego wirusa, który uaktywnia się dopiero po śmierci, gdy człowiek zostanie zabity w inny sposób niż uszkodzenie mózgu. Miasta opustoszały, ludzie nigdzie nie mogą czuć się bezpiecznie.

Zombie, istoty bez duszyEdytuj

Powszechnie przyjęło się, iż człowiek po przemianie w zombie nic już nie myśli, ani nie czuje niczego innego z wyjątkiem głodu,gdyż wtedy pragnie jedynie zjadać mięso ludzkie i zwierzęce. Zimni są bezmyślni. Nie potrafią wspinać się po drabinach, czy otwierać drzwi. Pokonanie ogrodzenia stanowi dla nich wielki problem. W stanie spoczynku chodzą powoli i ociężale, jednak gdy zobaczą z bliska człowieka, wtedy mogą zacząć za nim biec. Mają czuły słuch, więc reagują na każdy dźwięk (najbardziej na głośny jak np.alarm w samochodach lub strzały z broni palnej) i będą za nim podążać. Jeśli człowiek przykryje się martwym zombie lub jego wnętrznościami, sztywny nie będzie go w stanie rozpoznać jako żywą istotę. Zombie giną jedynie poprzez strzał lub dźgniecie w głowę. To jedyny sposób, by ich zabić. Nawet niekompletny może przetrwać póki nie umrze definitywnie z głodu. Nie należy więc okazywać im litości, ale trzeba pamiętać o zachowaniu wszelkiej ostrożności. Wystarczy jedno ugryzienie lub zadrapanie by wirus się uaktywnił po długich godzinach gorączkowania i strasznej męczarni.

Przejawy człowieczeństwaEdytuj

W niektórych przypadkach bywa, iż zombie okazują choć odrobinę człowieczeństwa, jednak bardzo rzadko się to zdarza. Pierwszy taki przejaw możemy dostrzec w odcinku Days Gone Bye, gdy Rick zauważa małą dziewczynkę przemienioną w zombie, która podnosi z ziemi pluszowego misia. Następnie jeszcze w tym samym odcinku, widzimy jak przemienionej w szwendacza Jenny Jones, małżonce Morgana, a zarazem matce Duana udaje się choć odrobinę przekręcić gałkę od drzwi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki